آفتاب

روحانی/1/: در انتخابات 24 خرداد اعتماد عمومی مردم احیا شد

روحانی/1/: در انتخابات 24 خرداد اعتماد عمومی مردم احیا شد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "در انتخابات 24 خرداد 92 اعتماد عمومی مردم احیا شد"، اظهار کرد: انتخابات سال گذشته، احیای اعتماد عمومی و سرمایه بزرگ اجتماعی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی افزود: در این سرمایه اجتماعی اولاً مردم به خودشان، به رای و نظر و حضورشان در یک انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز اعتماد کردند و ثانیاً این مردم به نظام خود اعتماد کردند.

وی ادامه داد: اگر ملتی به نظام و صندوق آرا و دولت خودش اعتماد نداشته باشد و نداند سرنوشت رای او چیست، از صبح زود در صف‌های طولانی نمی‌ایستد و وقتی نوبتش شد با لبخند رای خود را در صندوق نمی‌اندازد و بعد منتظر بماند که از این صندوق چه فردی به عنوان منتخب مردم انتخاب می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم به انتخابی که کرده بودند اعتماد کردند و اکثریتی که به تدبیر و امید رای دادند در واقع این شعار را باور کردند و پذیرفتند که در جهان امروز تنها میانه‌روی و فاصله گرفتن از افراطی‌گری و خشونت بهبود وضعیت، معیشت مردم و عزت مردم ایران را تضمین و تامین می‌کند.

روحانی همچنین گفت: انتخابات 24 خرداد نشان داد فشار تحریم‌ها و تهدید‌ها در مسیر اصلی مردم و آرمان‌های این ملت تاثیری نخواهد گذاشت. اگر بالاترین هدف تحریم‌کنندگان و تهدیدکنندگان آن بود که مردم را از نظام جدا کنند، مردم در پای صندوق رای اعلام کردند که از نظام و انقلاب و کشورشان جدا نخواهند شد و در اراده ملت بزرگی که سابقه تمدنی آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد و از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در فراز و نشیب‌های مختلف ایستادگی کرده است، این ملت را نمی‌توانند از آرمان‌های مقدسش باز دارند.

ادامه دارد...

کد N335279

وبگردی