آفتاب

سقوط یک هواپیمای ارتش توسط جدایی‌طلبان اوکراین

سقوط یک هواپیمای ارتش توسط جدایی‌طلبان اوکراین

وزارت دفاع اوکراین اعلام كرد كه این هواپیما در حال جا‌به‌جایی ۴۹ نفر از نیروهای ارتش بوده است.

وزارت دفاع اوکراین اعلام كرد كه یک هواپیمای ارتش با شلیک جدایی‌طلبان در شرق این کشور سقوط کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت دفاع اوکراین اعلام كرد كه این هواپیما در حال جا‌به‌جایی ۴۹ نفر از نیروهای ارتش بوده است.

هواپیمای ارتش در نزدیکی شهر لوهانسک به زمین افتاده است. هنوز گزارشی درباره شمار کشته‌ها منتشر نشده است.

پیش‌ از این «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: «ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد جدایی‌طلبان در اوکراین توسط روسیه به سلاح‌های سنگینی مانند تانک و راکت‌انداز روسیه تجهیز شده‌اند.»

وزارت خارجه آمریکا اعلام كرد كه اطمینان دارد سلاح‌های سنگینی که جدایی‌طلبان هوادار روسیه اخیرا در اوکراین به دست آورده‌اند، از داخل روسیه وارد خاک اوکراین شده‌اند.

به گفته هارف، تانک‌هایی که اکنون در اختیار مخالفان مسلح دولت اوکراین قرار دارد، چند روز پیش از یک پایگاه نظامی و پشتیبانی در جنوب غرب روسیه حرکت داده شده بودند.

وی در این‌باره گفت: «اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد روسیه تانک‌هایی را که دیگر در ارتش این کشور به کار گرفته نمی‌شود، در پایگاهی در جنوب غرب این کشور گرد آورده است و در چند روز اخیر چند دستگاه از این تانک‌ها از این پایگاه جابه‌جا شده‌اند.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعای روسیه مبنی بر این که مخالفان این تانک‌ها را از ارتش اوکراین غنیمت گرفته‌اند، صحیح نیست چرا که هیچ تانکی که متعلق به نیروهای دولتی اوکراین باشد در مناطق مورد اشاره مستقر نبوده است.

هم‌زمان، وزیر کشور اوکراین ادعا کرده است که سه تانک‌ از مرز روسیه عبور داده شده و وارد خاک اوکراین شده‌اند. وزیر کشور اوکراین اعلام كرده است كه تصاویر ویدئویی تهیه شده از این تانک‌ها نشان می‌دهد که آنها همان تانک‌هایی هستند که به تازگی جنوب غرب روسیه را ترک کرده‌اند.

هم‌زمان، نیروهای دولتی اوکراین موفق شدند کنترل شهر ماریوپل در شرق این کشور را پس از نبردی سنگین با جدایی‌طلبان در اختیار بگیرند.

گزارش شده در جریان این نبرد، پنج نفر از نیروهای جدایی‌طلب هوادار روسیه کشته و حداقل پنج سرباز اوکراینی مجروح شده‌اند.

کد N335146

وبگردی