آفتاب

کری: پاکستان موضعی بسیار کلیدی در جنوب آسیا دارد

کری: پاکستان موضعی بسیار کلیدی در جنوب آسیا دارد

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی درباره تحولات اخیر در منطقه جنوب آسیا گفت که پاکستان موضعی «بسیار بسیار کلیدی» در این منطقه دارد و خواستار تقویت موضع اسلام‌آباد در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مشخص است که پاکستان برای 70 سال موضعی بسیار کلیدی در منطقه جنوب آسیا در اختیار داشته و هم‌اکنون نیز این موضع را حفظ کرده است. همزمان با انتقال قدرت در افغانستان و روی کار آمدن دولت جدید در هند چالش‌های جدیدی رو در روی دولت پاکستان قرار گرفته و البته هم افغانستان و هم پاکستان به مساله مقابله با تروریسم می‌پردازند و به همین دلیل است که پاکستان باید برای مقابله با این روند و همکاری با کشورهای همسایه به ایفای نقش بیشتر و همکاری با این کشورها بپردازد.

جان کری اظهارات خود را پیش از دیدار با سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی پاکستان در لندن مطرح کرد. این دیپلمات ارشد آمریکایی به این مساله اشاره کرد که اسلام‌آباد و واشنگتن باید درباره مسائل مهم اقتصادی به ویژه چالش بزرگ پیش روی پاکستان در مواجه با پاسخگویی به تقاضاهای بیش از حد درباره تامین انرژی به گفت‌وگو بپردازند.

جان کری ادامه داد: ما مذاکرات بسیار زیادی داشته‌ایم و مطمئنم که می‌توانیم با یکدیگر به توافق برسیم.

سرتاج عزیز نیز گفت که برای شرکت در نشستی که برای پایان دادن به خشونت‌های جنسی در مناطق درگیر برگزار شده به لندن آمده است و اعلام کرد که فرصت این را یافته تا در مورد مسائل دوجانبه با وزیر امور خارجه آمریکا به گفت‌وگو بپردازد.

وی افزود: از مارس سال جاری میلادی و پس از مذاکرات استراتژیک با واشنگتن تغییرات شگرفی در منطقه جنوب آسیا به وقوع پیوسته است و نشست لندن و دیدار من با کری یک فرصت بسیار خوب برای تبادل نظرات درباره تحولات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N334953

وبگردی