آفتاب

ايران خواستار تقویت اقدامات چندجانبه در مقابله با تروریسم شد

ايران خواستار تقویت اقدامات چندجانبه در مقابله با تروریسم شد

كارشناس نمايندگي كشورمان در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت مقابله جدی و فراگیر با تروریسم در همه اشکال آن افزود: جامعه بین المللی باید برای کسب نتایج بهتر و پایدارتر در مقابله با تروریسم یک رویکرد واحد و یکپارچه در مبارزه با معضل تروریسم اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی اجرای استراتژی جهانی مقابله با تروریسم امروز تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که با شرکت برخی مقامات مرتبط با موضوعات تروریسم از کشورهای عضو تشکیل شد، حسين قريبي كارشناس نمایندگي کشورمان نزد سازمان ملل متحد ضمن اشاره به ابتکار روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ترویج اعتدال و رد افراط گرایی و تصویب اجماعی آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت عنوان "جهان علیه خشونت و افراط گرایی" بر ضرورت مقابله با افراط گرایی و تروریسم و پیشبرد گفت و گوی متقابل و احترام آمیز تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت که طی دو سال گذشته حملات تروریستی علیه جمهوي اسلامي ايران ادامه داشته است و برای نمونه به فعالیتهای گروههای تروریستی در منطقه مرزی جنوب شرقی ایران و حمله به مرزبانان، حوادث تروریستی علیه اهداف دیپلماتیک کشورمان در بیروت، صنعا و پیشاور اشاره و تاکید کرد که تروریسم هیچ حد و مرزی نمی شناسد و افراط گرایان تحت تاثیر نابردباری و نفرت در محیط های ناسالم و با تحریک برخی حامیان خارجی، زندگی مسالمت آمیز ملت ها و غیر نظامیان بی گناه را هدف قرار می دهند.

قريبي در ادامه گفت : جمهوري اسلامي ایران تاکنون هزینه زیادی در این زمینه پرداخته و 17 هزار قربانی ترور گواهی روشن این امر است.

نماینده کشورمان در بخش ديگري از اظهارات خود تهیه یکجانبه فهرست دولتهای حامی به اصطلاح تروریسم را مردود دانسته و اینگونه اقدامات را مغایر با حقوق بین الملل و صرفا به عنوان ابزاري برای پیشبرد اهداف سیاسی دانست و افزود سوء استفاده از نهادهای ناظر مالی بین المللی که به جای تقویت همکاری و ظرفیت سازی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم ، اقدام به دسته بندی کشورها و بدنام نمودن دولتهای دیگر می نمایند از جمله مواردي است كه تنها با انگيزه ها و مقاصد سياسي دنبال مي شود.   

كارشناس نمايندگي كشورمان در پایان ضمن تاکید بر ضرورت مقابله جدی و فراگیر با تروریسم در همه اشکال آن به موضوع فهرست سیاه گروههای تروریستی برخی کشورها و سازمانهای منطقه ای اشاره کرد که به نحو شگفت آوری تبدیل به ابزار سیاسی شده است. عضو نمايندگي كشورمان خارج نمودن یک گروه بدنام ترویستی و مسئول شهادت و جراحت تعداد بیشماری از شهروندان ایرانی از فهرست گروههای تروریستی را حاكي برخورد دوگانه با موضوع و تفکیک تروریسم خوب از تروریسم بد دانست كه بر اساس منافع کوتاه مدت برخي طرفها صورت ميگيرد و افزود: جامعه بین المللی باید برای کسب نتایج بهتر و پایدارتر در مقابله با تروریسم یک رویکرد واحد و یکپارچه در مبارزه با معضل تروریسم اتخاذ نماید.
         

کد N334934

وبگردی