آفتاب

روایت روزنامه اعتماد از موفقیت های یکسال اخیر دولت روحانی/از کاهش وحشت مردم تا مذاکرات سخت با غرب

روایت روزنامه اعتماد از موفقیت های یکسال اخیر دولت روحانی/از کاهش وحشت مردم تا مذاکرات سخت با غرب

دولت آقاي دکتر روحاني ويرانه‌يي تحويل ‌گرفت و بسياري از کارشناسان فکر مي‌کردند که موفقيت در مدت کم بسيار بعيد است...

روزنامه اعتماد نوشت:
دولت آقاي دکتر روحاني ويرانه‌يي تحويل ‌گرفت و بسياري از کارشناسان فکر مي‌کردند که موفقيت در مدت کم بسيار بعيد است اما تيم‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي دولت آقاي دکتر روحاني چنان قوي و هماهنگ و مدبرانه عمل کردند که در مدت همين يک سال توانست:
1- تورم بحران‌آفرين و خطرناک را مهار کند.
2- از وحشت مردم بکاهد و به آنان اميد بهبودي بدهد و اميد به زندگي را بيشتر کند.
3- در مذاکرات با غرب، با اينکه بسيار پيچيده و در لابه‌لاي کلاف‌هاي سردرگم گذشته بوده است با حفظ عزت اسلامي و عزت ملي و در چارچوب حفظ منافع ملي اعتماد جهاني را به ايران جلب و ملت ايران را به آينده اميدوار کرده است و مسلما در آينده حاصل اين مذاکرات به عنوان مهم‌ترين پيروزي جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران تلقي خواهد شد.
4- در همين مدت کم نظم مالي کشور را بازگردانده و آرامشي در همه سازمان‌هاي دولتي به وجود آورده و قطار تمشيت روزانه کشور را روي ريل اصلي خود قرار داده و در برابر هرگونه تندروي حزم و احتياط عقلاني را از دست نداده است.
5-  تنش‌هاي داخلي را کاهش داده و همه مخالفين را با اينکه سخت قافيه را باخته‌اند دعوت به آرامش و بردباري کرده است.
6- در مدت همين يک سال مانع افزايش بي‌مهار قيمت دلار شده و باعث ايجاد ثبات در بازار تجارت شده و چرخ‌هاي از کار افتاده صنعت را با روش مطمئن علمي به کار انداخته و با استفاده از وزراي ورزيده و کارآمد و شايسته اقتصاد کشور را با دستاني پرتوان مديريت کرده است.
7- دولت  در عرصه فرهنگ در همين يک سال عمر خود موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده و تقريبا همه بخش‌هاي فرهنگي کشور را که در دولت نهم و دهم سخت آسيب‌ديده بودند مجددا زنده کرده و به حرکت سازنده درآورده است و از اشاعه انديشه‌هاي مرتجعانه و بازدارنده خلاقيت که به صورت عمدي ترويج مي‌شده جلوگيري کرده است.
8- دولت آقاي دکتر روحاني در عرصه اجتماعي نيز به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته و سياست ايجاد تضاد طبقاتي را تبديل به مودت و همکاري ملي کرده و دشمني‌ها را کاهش داده و هر جا تخريبي صورت گرفته اقدام به ترميم آن کرده است.
9- يکي از مهم‌ترين موفقيت‌هاي دولت آقاي دکتر روحاني جلوگيري از غارت و دزدي و سوءاستفاده‌ بوده است.
در مدت اين يک‌سال حساب و کتابي به وجود آمده و افراد را به احتياط بيشتر واداشته که يقين کند اگر خطايي کند فوراً تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.
10- يکي ديگر از موفقيت‌هاي آقاي دکتر روحاني تلاش مشهود ايشان براي عمل به وعده‌هايي بوده که در جريان انتخابات به مردم داده بوده است.
11- در مدت يک سال آقاي دکتر روحاني اعتبار جمهوري اسلامي ايران را در بين ملل جهان بالا برده و نشان داده که ملت ايران با انتخابات شکوهمند اخير خود توان مواجهه با مشکلات عديده از جمله مشکلات زاييده از حصر اقتصادي و تحريم را دارد.
12- تبديل ادبيات بي‌پروا به ادبيات سپاسي و مسوولانه.
کد N334922

وبگردی