آفتاب

داعش درگیری‌های خود در سوریه را متوقف کرده است

داعش درگیری‌های خود در سوریه را متوقف کرده است

رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد،‌ گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه درگیری‌ها در این کشور را متوقف کرده است و این گروه سلاح‌هایی که در عراق تحت تصرف خود درآورده است،‌ به سوریه منتقل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسلامی عراق و شام ماه‌ها است که علاوه بر آن که با دیگر گروه‌ها در سوریه می‌جنگد، با نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز درگیر می‌شود. اما نیروهای این گروه طی روزهای گذشته در سوریه حملات خود را متوقف کرده‌اند و خصوصا این امر در پایگاه‌های شرقی آنها در نزدیکی مرز عراق مشهود است و این در حالی است که داعش در عراق در حال پیشروی است.

"رامی عبدالرحمان"، رئیس دیده‌ بان حقوق بشر سوریه گفت: احتمالا گروه داعش با یگان‌های شورشی در سوریه توافق صلح برقرار کرده است. این گروه چهار روز است که درگیری‌هایی نداشته است. ما علت این امر را دقیقا نمی‌ دانیم، اما تنها نیروهای محدودی در شمال شرق حلب باقی مانده‌اند.

وی افزود: درگیری‌ها میان گروه‌های شورشی دیگر و نیروهای نظام در سراسر سوریه ادامه دارد. گروه داعش در سوریه نیز ظرف روزهای اخیر سلاح‌هایی را از شاخه این گروه در عراق به دست آورده است.

انتهای پیام

کد N334828

وبگردی