آفتاب

چین از تلاش دولت عراق برای بازگرداندن ثبات به این کشور حمایت کرد

چین از تلاش دولت عراق برای بازگرداندن ثبات به این کشور حمایت کرد

پکن – ایرنا – چین از تلاش دولت عراق برای برگرداندن ثبات به این کشور پس از حمله گروه تروریستی و تکفیری داعش به برخی استان های این کشور پشتیبانی کرد.

به گزارش ایرنا، ˈخوا چون اینگˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت که پکن به اوضاع امنیتی در عراق بسیار توجه می کند و خواستار بازگشت ثبات به این کشور است.

به نوشته روز شنبه روزنامه مردم ارگان رسمی دولت چین، این سخنگو اعلام کرد که پکن از تلاش های دولت عراق برای تثبیت امنیت و ثبات در این کشور پس از عملیات گروه تکفیری داعش حمایت می کند و امیدوار است هرچه زودتر ثبات و نظم به عراق بازگردد.

خوا چون اینگ گفت که وزارت امور خارجه و سفارت چین در بغداد به اوضاع امنیتی عراق توجه دارند و با در پیش گرفتن تدابیر لازم، از امنیت و منافع قانونی اتباع و ارگان های چین در عراق دفاع می کنند.

عراق از سه شنبه گذشته با حمله گروه تروریستی تکفیری داعش به برخی استان های عراق که به طرز مشکوکی به اشغال کامل استان نینوا و برخی مناطق استان صلاح الدین منجر شد، در بحران و ناامنی بسر می برد و ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق وضعیت آماده باش کامل اعلام کرد.

المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیروز به شهر سامرا در استان صلاح الدین سفر و ضمن بررسی راه های پایان این بحران امنیتی با مقامات این استان، فرمان پاکسازی شهرها را داد.

مراجع دینی و روحانیون شیعه و سنی عراق نیز خواستار مسلح شدن مردم برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش شده و خبرها حکایت از ورود هزاران داوطلب به مناطق بحرانی برای مقابله با داعش دارد.

آساق**1611
کد N334825

وبگردی