آفتاب

حکومت نظامی تایلند قانون منع آمدوشد شبانه را لغو کرد

حکومت نظامی تایلند قانون منع آمدوشد شبانه را لغو کرد

کوالالامپور – ایرنا – حکومت نظامی تایلند سه هفته پس از کودتا در این کشور قانون منع آمدوشد شبانه را برای تسهیل طرفداران فوتبال جام جهانی برزیل و رونق صنعت گردشگری در تمام این کشور لغو کرد.

به گزارش ایرنا، شورای ملی صلح و نظم وابسته به اداره نظامیان تایلند، قانون منع آمدوشد شبانه که از ساعت 24 تا چهار صبح اجرا می شد را از شب گذشته در تمام تایلند لغو کرد.

تارنمای روزنامه بانکوک پست تایلند روز شنبه نوشت: حکومت نظامی نبود خشونت و حمایت از صنعت گردشگری را دلایل لغو مقررات منع آمد وشد شبانه در سراسر تایلند اعلام کرده است.

شورای ملی صلح و نظم نظامیان تایلند روز چهارشنبه نیز مقررات منع آمد وشد شبانه در 17 استان این کشور را لغو کرده بود، اما این قانون همچنان در سه استان و بانکوک پایتخت اجرا می شد.

نظامیان تایلند که روز اول خرداد در این کشور دست به کودتا زده بودند این قانون را پیش از آن در 10 منطقه گردشگری از جمله پاتایا، پوکت و کوهه ساموئی لغو کرده بودند.

شورای ملی صلح و نظم تایلند در اطلاعیه ای که شب گذشته از تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرد: نشانه ای از خشونت در تایلند وجود ندارد و برای کاهش تاثیر قانون منع آمد وشد بر زندگی مردم و ترویج صنعت گردشگری دستور لغو حکومت نظامی در تمام مناطق صادر می شود.

نظامیان تایلند پس از انجام کودتا، آزادی های مدنی را با مشکل مواجه کرده و تظاهرات و تجمعات عمومی را منع کردند.

این نظامیان همچنین اقدام به دستگیری تظاهرکنندگان، سانسور رسانه ها و بازداشت موقت صدها نفر از منتقدان کودتا و بازجویی از آن ها کردند.

پخش رقابت های جام جهانی فوتبال برزیل پیش از آغاز رقابت ها به دلیل کودتای نظامی و اعمال مدیریت نظامیان بر رسانه ها با چالش مواجه شده بود و شبکه های خصوصی تلویزیونی که قرارداد پخش این رقابت ها را بسته بودند با مشکل پخش مواجه شدند.

اما حکومت نظامی تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد برای بازگشت شادی بین مردم اقدام به پخش تمام بازی های جام جهانی به صورت رایگان در شبکه های تلویزیونی خواهد کرد.

تفاوت زمانی تایلند با برزیل بدان معنی بود که بسیاری از مسابقات جام جهانی در طول ساعات حکومت نظامی انجام می شد و این برای مردم مشکل ایجاد می کرد.

آساق**1611
کد N334788

وبگردی