آفتاب

دزدان دریایی یک میلیون لیتر سوخت کشتی مالزی را ربودند

دزدان دریایی یک میلیون لیتر سوخت کشتی مالزی را ربودند

کوالالامپور – ایرنا – دزدان دریایی با حمله به یک نفتکش مالزیایی در سواحل شرقی این کشور یک میلیون لتیر سوخت آن را ربودند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مقامات رسمی مالزی اعلام کردند که تانکر ˈام.تی بودی مسار 2ˈ مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته است.

ˈمحمد صوفی محمد رملیˈ از فرماندهان محلی نیروی دریایی مالزی گفت که 10 دزد دریایی حدود 10 ساعت کنترل این نفتکش که حامل یک میلیون لیتر سوخت بود را در اختیار داشتند.

وی گفت: دزدان دریایی یک میلیون سوخت این نفتکش را به کشتی دیگری انتقال دادند، اموال خدمه را بردند و تجهیزات ارتباطی کشتی را نیز تخریب کردند.

این فرمانده نیروی دریایی تصریح کرد که هم اکنون یک گروه گشت دریایی 24 ساعته ایجاد شده است تا از وقوع چنین رخدادی جلوگیری شود.

دزدان دریایی منطقه جنوب شرق آسیا در ماه های گذشته حملات متعددی به کشتی های سنگاپور، اندونزی و مالزی داشته اند.

دزدان دریایی اردیبهشت ماه با زخمی کردن کاپیتان یک نفتکش تایلندی در مرزهای شرقی مالزی مقادیری از سوخت آن را ربودند.

در همان ماه، سه خدمه اندونزیای یک کشتی ربوده شدند و یک تانکر سنگاپور نیز در تنگه ملاکا که از خطوط مهم دریایی محسوب می شود مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفت و مقادیری سوخت از آن به سرقت رفت.

در مجموع در ماه های گذشته دزدان دریایی پنج بار در این منطقه کشتی ها را مورد حمله قرار دادند.

افزایش دزدی های دریایی در این منطقه باعث شد که سازمان ملل روز گذشته منطقه شرق آسیا را به عنوان یکی از اصلی ترین محل های فعالیت دزدان دریایی عنوان کند.

دزدی های دریایی در شرق آسیا در حالی افزایش یافته است که نیروهای بین المللی تعداد این دزدی ها را در سواحل سومالی کاهش داده اند.

28 قایق سال گذشته میلادی در آب های غربی اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفتند اما کسی به اسارت دزدان دریایی در نیامد.

در سال 2011 دزدان دریایی 736 خدمه را در آب های شرق آسیا به اسارت گرفتند و 32 قایق نیز در اختیار خود قرار دادند.

تعداد دزدی های دریایی از سال 2013 به طور قابل توجهی کاهش یافته است به طوری که طبق ادعای موسسه آموزش و تحقیق سازمان ملل (یونیتار) می توان ادعا کرد که این دزدی ها متوقف شده است.

دزدی ها دریایی از بعد از سال 2000 در شاخ آفریقا آغاز شد و دزدان دریایی ضمن حمله به کشتی ها، خدمه آنها را نیز تا ماه ها و یا سال ها به اسارت می گرفتند.

آساق**د.م**1611
کد N334781

وبگردی