آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

آسیایی ها جام بیستم را با شکست آغاز کردند/ استرالیا برابر شیلی باخت

آسیایی ها جام بیستم را با شکست آغاز کردند/ استرالیا برابر شیلی باخت

تیم ملی فوتبال شیلی در دومین دیدار از گروه دوم رقابتهای جام جهانی 2014 موفق شد از سد حریف آسیایی خود عبور کند. استرالیا اولین نماینده قاره کهن در بیستمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی است که نخستین دیدار خود را با شکست پشت سرگذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال شیلی در دومین دیدار از گروه B رقابتهای جام جهانی بامداد امروز شنبه با نتیجه 3 بر یک استرالیا را از پیش رو برداشت. در این دیدار ابتدا الکسیس سانچز مهاجم باشگاه بارسلونا در دقیقه 12 شیلی را یک بر صفر پیش انداخت. تنها دو دقیقه بعد خورخه والدیویا هافبک 30 ساله شیلی اختلاف را برای این تیم به دو گل رساند.

در دقیقه 35 بازی تیم کیهیل ستاره کهنه کار استرالیا نتیجه را 2 بر یک کرد تا نیمه نخست با پیروزی شیلی به پایان برسد. در نیمه دوم تلاش دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر سودی نداشت تا اینکه در دقایق تلف شده بازی "ژان بیسجور" برای سومین بار دروازه استرالیا را باز کرد تا خیال شیلی از 3 امتیاز این بازی راحت شود. شیلی با کسب این پیروزی 3 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر پشت سر هلند در جایگاه دوم این گروه قرار گرفت.

در دیگر بازی این گروه پیش از این هلند با نتیجه عجیب 5 بر یک اسپانیا را از پیش رو برداشته بود. استرالیا یکی از چهار نماینده قاره آسیا در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی است که به عنوان اولین نماینده قاره کهن جام را با شکست آغاز کرد. ایران، ژاپن و کره جنوبی دیگر نمایندگان آسیا در این مسابقات هستند.

کد N334776

وبگردی