آفتاب

دولت لبنان، مشاور برلسکونی را به ایتالیا تسلیم کرد

دولت لبنان، مشاور برلسکونی را به ایتالیا تسلیم کرد

بیروت – ایرنا – دولت لبنان براساس درخواست مقامات ایتالیایی، « مارسلو دیل اوتری» سناتور سابق و مشاور« سیلیوو برلسکونی» نخست وزیر پیشین ایتالیا را به این کشور تسلیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، یک هیات امنیتی از پلیس ایتالیا مشاور و از دستیاران نزدیک برلسکونی را روز جمعه از مقامات لبنانی در بیروت تحویل گرفت و او را به ایتالیا منتقل کرد.

دولت لبنان بعداز اینکه دادگاهی در ایتالیا، مارسیو دیل اوتری (Mercello Deel utri ) را به اتهام فساد و همدستی با مافیا به 7 سال زندان محکوم کرد، با استرداد او موافقت کرد.

پلیس ( نیروی امنیت داخلی) لبنان دیل اوتری (72 ساله) را که تحت تعقیب پلیس بین الملل ( اینترپول) بود ابتدای دهه سوم فروردین ماه گذشته در بیروت بازداشت کرد.

این سناتور سابق ایتالیا که اینترپول حکم بازداشت بین المللی او را با درجه « قرمز» و به اتهام عضویت در باندهای مافیایی و جنایتکار صادر کرده بود، بدستور دادستانی کل لبنان در یکی از هتل های شهر بیروت بازداشت شد.

این تصمیم دولت لبنان در حالی است که «فدریکا موگرینی» وزیر امور خارجه ایتالیا اخیرا به لبنان سفر کرد و با مقامات این کشور در آستانه تشکیل اجلاس رم برای کمک به ارتش لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

اجلاس رم قرار است با حضور وزیران خارجه و دفاع حدود 45 کشور عربی و غربی 17 ماه جاری میلادی ( 27 خردادماه 93) در پایتخت ایتالیا برگزار شود.

خاورم ** 1324
کد N334639

وبگردی