آفتاب

شبه نظامیان دومین هواپیمای اوکراین را سرنگون کردند

شبه نظامیان دومین هواپیمای اوکراین را سرنگون کردند

مسکو-ایرنا- شبه نظامیان طرفدار روسیه در حومه شهر لوهانسک مرکز استان به همین نام در شرق اوکراین یک فروند هواپیمای ترابری نظامی این کشور را سرنگون کردند که دومین هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در طول روز است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر اینوگورودسکی سخنگوی دولت جمهوری خودخوانده لوهانسک روز جمعه به ریانووستی گفت: مدافعان منطقه لوهانسک در منطقه لوتوگینو با سلاح خودکار یک فروند هواپیمای ترابری نظامی نیروی هوایی اوکراین را هدف قرار دادند.

وی افزود: هواپیما در هوا آتش گرفت و در فرودگاه منطقه لوهانسک سقوط کرد و پس از برخورد با زمین ستون دود غلیظی از آن به هوا خاست.

این دومین هواپیمای نظامی اوکراینی است که امروز بر اثر تیراندازی شبه نظامیان سرنگون شد.

بامداد امروز تارنمای روسی رگنوم از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو و یک بالگرد نیروهای اوکراینی در منطقه

لوهانسک خبر داده بود.

این رسانه در گزارش خود به نقل از اطلاعیه ستاد شبه نظامیان در لوهانسک به تلاش ناموفق نیروهای اوکراینی برای استقرار نیروهای هوابرد در منطقه لوهانسک اشاره کرده بود.

بر اساس اطلاعیه، بالگرد ˈام.آی-24ˈ حامل سربازان اوکراینی در نزدیکی روستای ˈ.دیاکوواˈ در منطقه آنتراتسیتوف در شمال جمهوری لوهانسک هدف قرار گرفت و سرنگون شد

پس از سرنگونی بالگرد، شبه نظامیان به افراد واقع در بالگرد حمله کرده و در این تیراندازی پنج سرباز اوکراینی کشته و دو نفر هم مجروح شده و بقیه متواری شدند.

به دنبال این حادثه یک شکاری سوخوی نیروی هوایی اوکراین اقدام به حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان کرد که با آتش پدافند هوایی هدف قرار گرفته و در محدوده ای خارج از میدان درگیری سقوط کرد.

اروپام/2242**518**1566
کد N334462

وبگردی