آفتاب

ایتالیا:جامعه جهانی ازعراق علیه تروریسم حمایت کند

ایتالیا:جامعه جهانی ازعراق علیه تروریسم حمایت کند

رم - ایرنا - در پی رویدادهای ناگوار اخیر در موصل، ایتالیا خواستار حمایت جامعه بین المللی واتحادیه اروپا از عراق علیه تهدیدات تروریستی شد.

به گزارش ایرنا، ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا در پی حملات نیروهای گروه تروریستی ˈدولت اسلامی شام و عراقˈ موسوم به ˈداعشˈ در عراق ضمن محکوم کردن این حملات خواستار حمایت جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا از بغداد علیه تهدیدات تروریستی شد.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین در سفر اخیر خود به آتن برای شرکت در اجلاس میان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب، اظهار داشت که کشورش از دولت عراق حمایت می کند و لازم است تا از تمام امکانات موجود در سطح دوجانبه و چند جانبه برای کمک رسانی به مردم این کشور که در این روزها متحمل رنج ودرد شده اند استفاده کرد.

موگرینی اظهار داشت که باید از تمام ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی کمک گرفت زیرا دشوارترین لحظه، زمان انتقال قدرت است که به دنبال یک جنگ بوقوع می پیوندد.

وی همچنین بر لزوم حمایت از عراق، پس از برگزاری انتخابات برای تشکیل دولتی که توان متحد کردن کشوررا داشته باشد و ثبات و امنیت و رفاه اقتصادی را تضمین کند، تاکید کرد و گفت: این تنها به نفع عراقی ها نیست، بلکه به نفع تمام منطقه مدیترانه و خاورمیانه است.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین روز گذشته به دنبال ربوده شدن دیپلمات های ترکیه در موصل اعلام کرد: دولت ایتالیا به عنوان کشور دوست و متحد ترکیه با مقامات این کشور ابراز همبستگی می کند و آمادگی خود را در راستای همکاری با ترکیه در این زمینه اعلام می دارد.

گفتنی است که گروه تروریستی ˈداعشˈ در جریان حمله به موصل، دهها تن از کارکنان کنسولگری ترکیه در این شهر را گروگان گرفتند که گفته می شود آزاد شده اند. با ااین حال، این گروه شبه نظامی همچنان به درگیریهای خود با ارتش عراق در چندین شهر ادامه می دهد.

اروپام ** 2171**1566
کد N334457

وبگردی