آفتاب

عراقچی در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا: تضمین صلح آمیزبودن کار ایران، فتوای رهبر ما است

عراقچی در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا: تضمین صلح آمیزبودن کار ایران، فتوای رهبر ما است

ایسنا نوشت:

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که به رم سفر کرده اند، سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مواضع به حق کشورمان در موضوعات مهم منطقه ای را در نشست سالانه شورای اروپایی روابط خارجی تشریح کردند.

معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کردند برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح طلبانه است و فتوای رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان بزرگترین پشتوانه دینی و سیاسی، این ادعا را تضمین می کند.

فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا و اما بونینو، وزیر امور خارجه سابق این کشور از جمله شخصیت های سیاسی ایتالیایی حاضر در این نشست بودند که ابراز امیدواری کردند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به نتیجه نهایی برسد.

بونینو گفت: امیدوارم این گفت وگوها با حسن نیت و با تقویت اعتماد میان طرفین به توافق نهایی منجر شود. باید بگویم نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای می تواند، ایفای نقش اساسی ایران در حل بحران های منطقه ای بیش از پیش تحکیم بخشد.

مقامات اروپایی در این نشست همچنین از دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه ای از جمله در عراق و سوریه آگاه شدند.

به گفته کارشناسان شورای اروپایی روابط خارجی- European Council on Foreign Relations- متشکل از مقامات ارشد سابق و فعلی 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی بی شک مهمترین اندیشکده اروپا محسوب می شود و نقش مهمی در سیاستگذاریهای کشورهای اروپایی دارد.

این برنامه به عنوان یک اقدام موثر در حوزه دیپلماسی عمومی در ادامه ارتباط نزدیک با مراکز مطالعاتی و فکری غرب برای بسترسازی تفاهم بیشتر و درک متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی برنامه ریزی شده بود.

 

45231

 

کد N334435

وبگردی