آفتاب
بادامچیان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

مستکبران بدانند که راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم

مستکبران بدانند که راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم

وقتی آمریکایی‌ها احساس کردند رژیم ساواک با آن همه ابزارها نمی‌تواند جلوی نهضت اسلامی بایستد تصمیم گرفتند خودشان وارد کار شوند، 40 هزار مستشار در ایران فرصتی را در اختیار آنان می‌گذاشت که بتوانند در تمام امور دخالت کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها بدانند که ما وارثان راه شهدا هستیم، اظهار کرد: پیام یاران شهید ما این بود که ما علیه استعمار و همه نابسامانی‌ها به پا خواسته‌ایم.امروز هم که تمام دنیا گروه‌های تکفیری در مقابل بیداری اسلامی ایستاده‌اند بدانند که ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اسدالله بادامچیان طی سخنانی در پیش خطبه این هفته نماز جمعه تهران به سالگرد شهادت چهار شهید حزب موتلفه در 26 خرداد ماه اشاره کرد و گفت: شهیدان نیک‌نژاد، صفارهرندی، امانی و بخارایی چهار شهیدی هستند که به فرموده مقام معظم رهبری حقیقتا نور خدا بودند که درخشیدند و راه را نشان دادند. آنها در مقابل کاپیتالیسیون آمریکایی که به دست رژیم مزدور شاه و رژیم وابسته به آمریکا و انگلیس کشته شدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یکی از علل شروع انقلاب اسلامی را جلوگیری از استمعار جهانی آمریکا و انگلیس عنوان کرد و گفت: در مسئله کاپیتالیسیون آمریکایی‌ها با فریب‌کاری می‌خواستند حق مردم ایران را بگیرند.آنان با فریب‌کاری و با بیان شعارهایی مانند رسیدگی به حقوق کارگران و حق رای برای زنان و اصلاح اراضی رفراندومی را می‌خواستند برپا کنند که در دور دوم آن از مردم بپرسند که شما دین اسلامی می‌خواهید در قانون‌تان باشد و یا می‌خواهید یک کشور غیردینی و به‌اصطلاح سکولار باشید. به این ترتیب می‌خواستند که از دست اسلام نجات پیدا کنند. امام و مراجع تقلید این مساله را فهمیدند و قیام کردند و باعث شکست قطعی آمریکا و انگلیس در طول زمان شدند.

وی با تاکید براینکه هیچ یک از اقدامات وحشیانه نظام طاغوت از جمله حمله به مدارس علمیه حجتیه و فیضیه، فاجعه فروردین 1342 و مساله 15 خرداد نتوانست ملت ایران را از تصمیم خود یعنی مبارزه با استکبار و استعمار منحرف سازد، یادآور شد: وقتی آمریکایی‌ها احساس کردند رژیم ساواک با آن همه ابزارها نمی‌تواند جلوی نهضت اسلامی بایستد تصمیم گرفتند خودشان وارد کار شوند، 40 هزار مستشار در ایران فرصتی را در اختیار آنان می‌گذاشت که بتوانند در تمام امور دخالت کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه لایحه کاپیتالاسیون استقلال و ناموس ملت را زیر سوال می‌برد به تلاش های تشکیلات موتلفه در آگاه سازی جامعه نسبت به این لایحه اشاره کرد و افزود: یکی از اعضای حزب موتلفه در مجلس سنا از این قانون عکسی تهیه کرد و به دست امام خمینی (ره) رساند. سخنرانی‌های امام در مورد این قانون عمق فاجعه را نشان می‌دهد که گفتند ما را فروختند و اعلام کردند که اگر کسی در برابر این قانون سکوت کند گناه کبیره انجام داده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به بیان اتفاقات پس از سخنرانی امام (ره) پرداخت و گفت: فردای آن روز آمریکایی‌ها امام خمینی (ره) را ربودند و به ترکیه منتقل کردند. در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم برای اعتراض به خیابان‌ها برویم کشتاری بزرگتر از 15 خرداد شکل می‌گیرد. از این رو شهید مطهری پیشنهاد دادند نزد یکی از مراجع عظما برویم که در نهایت آیت‌الله‌العظمی میلانی در فتوایی اعلام کردند که شاه و منصور باید اعدام شوند.

بادامچیان با تاکید براینکه آمریکایی‌ها بدانند که ما وارثان راه شهدا هستیم، اظهار کرد: پیام یاران شهید ما این بود که ما علیه استعمار و همه نابسامانی‌ها به پا خواسته‌ایم.امروز هم که تمام دنیا گروه‌های تکفیری در مقابل بیداری اسلامی ایستاده‌اند بدانند که ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

کد N334231

وبگردی