آفتاب

نماینده حزب حاکم ترکیه: کشورهای خارجی از داعش حمایت می کنند

نماینده حزب حاکم ترکیه: کشورهای خارجی از داعش حمایت می کنند

آنکارا - ایرنا - ˈ محمد متینر ˈ نماینده حزب حاکم ˈعدالت و توسعه ˈ در مجلس ملی ترکیه ، از کشورهای خارجی به عنوان حامیان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) نام برد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، متینر امروز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈ بیاز ˈ ترکیه گفت : کشورهای خارجی و برخی از گروه ها که در رخدادهای سال گذشته پارک گزی میدان تقسیم استانبول در ترکیه علیه دولت آنکارا دست به اقداماتی زدند از گروه ترویستی داعش حمایت به عمل می آورند.

نماینده مجلس ملی ترکیه با اشاره به رخدادهای اخیر در منطقه خاورمیانه و افزایش حملات نیروهای حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈ پ.ک.کˈ در استان های کردنشین این کشور گفت : با توجه به اهمیت راهبردی ترکیه در منطقه ، این رخدادها نمی تواند اتفاقی باشد. کشورهای خارجی در پی ایجاد مشکلات داخلی و خارجی برای ترکیه هستند.

وی با اشاره به ربودن 49 نفر از دیپلمات های ترکیه توسط عناصر داعش در پی اشغال کنسولگری این کشور در شهر موصل در شمال عراق اظهارداشت : ما نمی توانیم در باره آینده ابراز نظر کنیم بدون آنکه از برنامه های قدرت های جهانی آگاه باشیم .

نماینده حزب حاکم ترکیه در مجلس ملی این کشور تصریح کرد: برخی از کشورهای خارجی در طول رخدادهای سال گذشته در ترکیه از مخالفان دولت آنکارا حمایت کرده و اکنون نیز از نیروهای تروریستی داعش پشتیبانی به عمل می آورند و امپریالست جهانی نیز همچنان از ˈپ.ک.کˈ حمایت به عمل می آورد.

وی در باره ارتباط رخدادهای اخیر در منطقه خاورمیانه با انتخابات آتی ریاست جمهوری در ترکیه اظهار داشت : همگان به خوبی می دانند که در صورتی ˈ رجب طیب اردوغان ˈ به عنوان ریاست جمهوری ترکیه برگزیده شود ، ترکیه از قدرت و نفوذ بسیاری در منطقه برخوردار خواهد شد.

نماینده حزب حاکم ترکیه در ادامه به آغاز انتقال نفت خام اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه به بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت : رخدادهای اخیر در عراق و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه و انتقال نفت اقلیم کردستان عراق نمی تواند بدون ارتباط با یکدیگر باشد.

وی بیان کرد : هدف قدرت های خارجی دخالت در مدیریت منطقه با استفاده از نیروهای داعش است.

خاورم ** 230**1566
کد N334202

وبگردی