آفتاب

مقام سابق گرجستان مذاکرات مستقیم کشورش با روسیه را خواستار شد

مقام سابق گرجستان مذاکرات مستقیم کشورش با روسیه را خواستار شد

رئیس پیشین پارلمان گرجستان گفت که مقامات گرجستان باید به منظور تثبیت روابط خود با روسیه با دولت این کشور وارد مذاکرات مستقیم شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، اظهارات نینو بورجانادز، رئیس پیشین پارلمان گرجستان پس از آن مطرح شد که نمایندگان حزب حاکم پیشین "نهضت ملی" این کشور با صدور بیانیه‌هایی به شدت از ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان انتقاد کردند. گاریباشویلی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی در لندن گفته بود که مایل به ملحق کردن آبخازیا و اوستیای جنوبی به خاک خود نیست.

بورجانادز گفت: این بیانیه‌ها و اینکه ما همچنان با روسیه رابطه داریم به این علت است که مرز (مرز دولتی با مناطق آبخازیا و تسخینوال هنوز تحت کنترل گرجستان نیستند) هر روز بیشتر به سمت گرجستان نزدیک می‌شود. مردم این مناطق مرزی احساس آرامش ندارند و کاملا بی‌خانمان هستند.

وی افزود: در این حال هر بیانیه‌ای در خصوص خواسته روسیه در قبال آبخازیا و اوستیای جنوبی بر هیچ پایه و اساسی نیست زیرا هنوز هیچ مذاکره‌ خاصی برگزار نشده است.

وی افزود: اگر مذاکرات مستقیم با مقامات ارشد روسیه برگزار نشود و اگر جلسه‌ای با پوتین نداشته باشیم و به توافق خاصی نرسیم، هیچ چیزی به نتیجه نمی‌رسد.

گاریباشویلی در مصاحبه خود با بی‌.بی‌.سی گفته بود که مقامات کنونی گرجستان تعادل ایده‌آلی میان ادغام اروپایی و تثبیت رابطه با روسیه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N334200

وبگردی