آفتاب

منصوری آرانی: منافع جناحی در مذاکرات هسته‌یی جایگاهی ندارد

منصوری آرانی: منافع جناحی در مذاکرات هسته‌یی جایگاهی ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جایی که منافع ملی مطرح می‌شود منافع جناحی باید کنار رود گفت: در مورد بسیار مهم مثل مذاکرات هسته‌یی منافع جناحی و گروهی جایگاهی ندارد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه مسیری که در مذاکرات تا به حال طی شده مسیر موفقی بوده است گفت: متاسفانه یک اشکالی که وجود دارد این است که بسیاری از گروهها منافع جناحی‌شان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند. البته این مساله یک مرز ظریفی است که یک فرد سیاسی باید بتواند تشخیص دهد منافع ملی و یا منافع جناحی چیست؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که همواره باید منافع جناحی ذیل منافع ملی تعریف شود، خاطر نشان کرد: جایی که منافع ملی مطرح می‌شود منافع جناحی باید کنار رود و این یک بلوغ سیاسی است و اگر جریانات به این بلوغ سیاسی رسیده باشند وقتی موضوع بسیارمهمی مثل مذاکرات هسته‌یی به میان می‌آید در این صورت دیگر منافع جناحی و گروهی برای آنها جایگاهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری از رفتارها و گفتارها شاهد هستیم که منافع ملی در مقابل منافع جناحی و گروهی ذبح می‌شود، اظهار کرد: این مساله اشکال بسیار بزرگی است و کسانی که منافع ملی را سرلوحه‌ی خود قرار می‌دهند اگر جایی هم اشکالی را مشاهده کنند سعی می‌کنند با دیدی دلسوزانه تذکرات خود را به مسئولین مربوطه ارائه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مذاکرات نقاط مثبت و منفی دارد، گفت: باید تلاش کنیم نقاط مثبت را افزایش داده و نقاط منفی را به حداقل برسانیم زیرا در تحولات بین‌المللی شاهد هستیم یا امتیازاتی گرفته شده و یا امتیازاتی داده می‌شود. اما مهم این است که منافع ملی ما تامین شود.

منصوری آرانی با تاکید بر اینکه باید معدل مذاکرات به سود منافع ملی باشد، گفت: این چیزی است که همه‌ی سیاسیون آن را می‌دانند و طبیعی است که در مذاکرات بین‌المللی برد یک طرف و یا باخت دیگری معنا ندارد.

انتهای پیام

کد N333995

وبگردی