آفتاب

نماینده خواف:پروژه راه‌آهن بین‌المللی خواف- هرات در دستور کار قرار گیرد

نماینده خواف:پروژه راه‌آهن بین‌المللی خواف- هرات در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: تکمیل پروژه راه آهن بین المللی تهران، خواف، سنگان، هرات که شاهراه اقتصادی شرق کشور است باید هر چه سریعتر در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار گیرد.

محمود نگهبان سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان؛ خاطرنشان کرد: تکمیل و ساختن راه‌آهن بین‌المللی تهران، خواف، سنگان، هرات که شاهراه اقتصادی شرق کشور است نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی کلان وزارت راه و شهرسازی دارد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: با توجه به ظرفیتهای مطلوب منطقه خواف در جهت توسعه اقتصادی کشور دولت باید طرحی با عنوان لایحه منطقه ویژه اقتصادی انرژیهای نو و منطقه ویژه صنعتی معدنی در خواف تدوین کند.

نگهبان سلامی با اشاره به اینکه این راه‌آهن خواف، با داشتن ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان را به هرات متصل می‌کند اظهار کرد: احداث این خط آهن به طول ۱۹۱ کیلومتر حدود ۱۲ سال پیش آغاز شد که ۷۶ کیلومتر از این راه‌آهن در ایران و ۱۱۵ کیلومتر آن ولایت هرات است.

وی گفت: شهرستانهای خواف و رشتخوار از ظرفیتهای کشاورزی و معدنی بسیاری برخوردار هستند که باید این ظرفیتها در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی کشور و منطقه از سوی دولت مورد توجه قرار گیرند.

نگهبان سلامی با اشاره به معضل کمبود آب در روستاهای حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: اختصاص اعتبار برای آبرسانی به روستاهای خواف و رشتخوار باید هر چه سریعتر در دستور کار وزیر نیرو قرار گیرد.

وی افزود: در جهت توسعه اقتصادی شهرستان خواف و رشتخوار، دولت باید با طرحی جامع توسعه زیرساختهای آب، برق، گاز، جاده، خط ریل و فرودگاه را انجام دهد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس، با توجه به ظرفیت های مطلوب منطقه خواف در جهت توسعه اقتصادی کشورگفت: دولت باید طرحی با عنوان لایحه منطقه ویژه اقتصادی انرژی های نو و منطقه ویژه صنعتی معدنی در خواف تدوین کند.

نگهبان سلامی درخصوص مشکلات بخش عمرانی شهرستانهای ‌خواف و رشتخوار ،اظهار کرد:شهرستان های خواف و رشتخوار از ظرفیت های کشاورزی و معدنی بسیاری برخوردار هستند که باید این ظرفیت ها در جهت محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی کشور و منطقه از سوی دولت مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N333994

وبگردی