آفتاب

نماینده آلمان در 1+5 به ایران سفر کرد/ هیأت آلمانی امروز با ولایتی دیدار می کند

نماینده آلمان در 1+5 به ایران سفر کرد/ هیأت آلمانی امروز با ولایتی دیدار می کند

هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه 1+5، فون گوتزه مدیرکل سیاسی و کوتسل سفیر جدید آلمان در افغانستان به ایران سفر کرده اند تا علاوه بر شرکت در کنفرانسی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان برگزار می شود با مقامات ایرانی دیدار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ،  هانس دیتر لوکاس مدیرکل بین الملل وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در گروه 1+5، فون گوتزه مدیرکل سیاسی و کوتسل سفیر جدید آلمان در افغانستان به ایران سفر کرده اند تا علاوه بر شرکت در کنفرانسی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان برگزار می شود با مقامات ایرانی نیز دیدار کنند.

بر اساس این گزارش هیأت آلمانی عصر امروز با علی اکبر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار می کنند.

همچنین سید عباس عراقچی ، عضور ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز قرار است روز یکشنبه در ادامه رایزنی های دو جانبه ایران با اعضای 1+5 پیش از آغاز دور آتی مذاکرات وین در تهران با هانس دیتر لوکاس مدیرکل بین الملل و نماینده آلمان در گروه 1+5 مذاکرات دو جانبه ای داشته باشد .

بر اساس این گزارش ایران تا کنون با آمریکا ، فرانسه و روسیه مذاکرات دو جانبه داشته است . 

همچنین ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات دو جانبه دو روزه در ژنو مذاکرات کارشناسی نیز برگزار کردند.

سید عباس عراقچی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و آمریکا تنها در بحث هسته ای صورت گرفته ، گفت که اختلافات به قوت خود باقی است .

 از سوی دیگر عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سخنرانی خود در رم  تأکید کرد: همه ما می‌خواهیم که این کار را تا پایان 20 ژوئیه به نتیجه برسانیم.  دست نیافتن به توافق جامع هسته‌ای برای هر دو طرف‌ مذاکره‌کننده فاجعه‌آمیز خواهد بود.

وی همچنین گفت که اگر مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسد ایران به غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم باز می‌گردد.

کد N333964

وبگردی