آفتاب

پورابراهیمی: مدیر کسی است که با بودجه کم،کارهای بزرگ انجام دهد

پورابراهیمی: مدیر کسی است که با بودجه کم،کارهای بزرگ انجام دهد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با اظهار تاسف از اینکه با گذشت 3 ماه از سال 93 هنوز آئین نامه های اجرایی توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: این یک ضعف بزرگ برای دولت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" در جلسه شورای اداری بخش ماهان کرمان ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج)، گفت: از خداوند می خواهم که بواسطه این ایام مبارک سزای تکفیری های جنایتکار را که در شهر های عراق، شیعیان را قتل عام می کنند، بدهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو سال اخیر به شدت با کسری بودجه دولتی مواجه هستیم، گفت: همین درآمد دولت هم بیش از 80 درصدش بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل کسری بودجه دولتی سالها طول می کشد تا پروژه های عمرانی به بهره برداری برسد، افزود: این کسری بودجه محدودیت های زیادی برای مدیران و مسئولان برای اجرای مطالبات مردمی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به منابع دولتی اکتفا کنیم، خاطر نشان کرد: مدیر موفق کسی است که با بودجه کم کار های بزرگ انجام دهد.

پورابراهیمی آشنایی با ظرفیت های بودجه ای را موثر در جذب بهتر بودجه دانست و گفت: عدم شناخت مدیران با ظرفیت های بودجه باعث شده که مدیران نتوانند بودجه استانی را بطور کامل جذب کنند.

وی با بیان اینکه بعنوان مثال با صرفه جویی در حامل های انرژی می شود 50 درصد منابع را به صورت نقدی دریافت کرد، افزود: سالانه 2 هزار میلیارد تومان مصرف حامل های انرژی در استان است که اگر تنها 5 درصد آن را صرفه جویی کنیم، چندین برابر بودجه عمرانی استان، نصیب کرمان می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت هایی وجود دارد که نگاه ما را به بودجه عمومی دولت قطع می کند، تصریح کرد: بودجه دولتی پاسخگوی حرکت های بزرگ در استان نیست.

وی با اعلام اینکه اگر برنامه ریزی وجود داشته باشد به راحتی می توان از هیچ بهترین بهره برداری ها را انجام داد، گفت: کارگروه تخصصی ویژه آشنایی مدیران با ظرفیت های بودجه تشکیل شود.

پورابراهیمی با اظهار تاسف از اینکه با گذشت 3 ماه از سال 93 هنوز آئین نامه های اجرایی توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: این یک ضعف بزرگ برای دولت است.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه امسال خیلی زود به تصویب مجلس رسید این عدم ابلاغ اصلا قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آئین نامه های اجرایی ابلاغ نشود مدیران نمی توانند کار کنند و ظرفیت های بودجه را اجرایی کنند، خاطر نشان کرد: مطالبه استانداران و فرمانداران از دولت باید پی گیری ابلاغ آئین نامه اجرایی باشد.

انتهای پیام

کد N333920

وبگردی