آفتاب

حجت الاسلام مرادی:خشونت ربطی به اسلام ندارد

حجت الاسلام مرادی:خشونت ربطی به اسلام ندارد

دوشنبه-ایرنا-حجت اسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران درمراسم جشن نیمه شعبان درتاجیکستان با بیان اینکه دشمنان یا افراد ناآگاه می خواهند تصویر خشنی ازاسلام ارایه دهند، گفت: خشونت هیچ ربطی به اسلام ندارد و اسلام دین رافت و مهربانی است.

حجت الاسلام مرادی روزجمعه درمراسم جشن نیمه شعبان در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با تاکید براینکه ما نباید در دام توطئه کشورهایی که می خواهند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند، بشویم،افزود:محبت و مودت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رمز وحدت همه مذاهب اسلامی است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران که به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در شهر دوشنبه سخن می گفت؛ افزود: رافت و مهربانی در دین اسلام به حدی است که پیامبر(ص) حتی هنگام فتح مکه به رغم آزارها و شکنجه ها و تهدیدهای فراوان کفار با شعار مهربانی وارد مکه شدند و به جای خونریزی، قلوب مردم را فتح کرد.

این کارشناس مذهبی درباره مساله ظهور گفت: یکی از برکات ظهور این است که عقل و علم انسان کامل خواهد شد و در جامعه ای که برپایه عقل و علم اداره شود آن جامعه در آرامش بسر خواهد برد.

مرادی گفت: شب نیمه شعبان یکی از مهمترین شب های سال و یکی از لیالی قدر است و بر اساس روایات، دعای کمیل نیز مربوط به شب نیمه شعبان است.

درمراسم جشن نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف ایرانیان مقیم دوشنبه پایتخت تاجیکستان، برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی و موسیقی سنتی نیز اجرا شد.

آساق**1663**1392 ** 1064
کد N333810

وبگردی