آفتاب

دبیرکل ناتو: در عراق مداخله نظامی نمی‌کنیم/هیگ اعزام نیرو به عراق را رد کرد

دبیرکل ناتو: در عراق مداخله نظامی نمی‌کنیم/هیگ اعزام نیرو به عراق را رد کرد

به دنبال پیشروی‌های شبه‌نظامیان داعش در عراق، دبیرکل ناتو تاکید کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد مداخله نظامی در این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روزنامه حریت، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو خشونت‌های اخیر عراق را محکوم کرد و خواستار پایان گروگانگیری 80 شهروند ترکیه در این کشور شد.

وی در جریان کنفرانسی در مادرید، پایتخت اسپانیا گفت: ما از گروگان گیران می خواهیم که هر چه سریعتر گروگان ها را آزاد کنند. هیچ چیز نمی تواند این اقدام جنایتکارانه آنها را توجیه کند. من گمان نمی کنم که ناتو بخواهد دخالتی درا مور عراق کند اما ما به دقت اوضاع را پیگیری می کنیم و از تمامی طرف های درگیر میخواهیم که به خشونت ها پایان دهند.


دبیرکل ناتو تاکید کرد که نشستی به درخواست ترکیه در یازدهم ژوئن (روز چهارشنبه) برگزار شده است. این نشست عمدتا با هدف تبادل اطلاعات برگزار شد.

از سوی دیگر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در سخنان عنوان داشت که نیروهای انگلیسی برای کمک به دولت عراق با هدف کنترل شهرهای کلیدی به این کشور سرباز اعزام نخواهد کرد.


ویلیام هیگ گفت در حالی که اوضاع عراق به شدت نگران کننده است، دولت انگلیس مایل به اعزام نیرو و مداخله نظامی نیست و وی بر این باور است که عراق نیروهای امنیتی کافی برای مقابله با تهدید شبه نظامیان داعش دارد. با این حال باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که همه ی گزینه های مربوط به عراق را بررسی خواهد کرد اما نیروهای زمینی وارد خاک این کشور نخواهد شد. در واقع اوباما به صورت ضمنی حملات هوایی به خاک عراق را با هدف پشتیبانی از نیروهای عراقی در مقابل داعش تایید کرده است.

انتهای پیام




کد N333701

وبگردی