آفتاب

دولت کودتا در تایلند از مردم خواست سلاح های گرم را تحویل دهند

دولت کودتا در تایلند از مردم خواست سلاح های گرم را تحویل دهند

کوالالامپور - ایرنا - مقامات نظامی تایلند پس از وقوع کودتای اول خرداد ماه در این کشور، از مردم خواست سلاح های غیرقانونی را به مقامات این کشور تحویل دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایلندی ˈملتˈ روز جمعه نوشت: حکومت نظامی از مردم خواست جنگ افزارهای نظامی خود را تحویل دهند. کسانی که از این اقدام خودداری کنند به دو تا 20 سال زندان محکوم می شوند.

نظامیان و پلیس تایلند از دو هفته گذشته تاکنون بیش از یکهزار قبضه تفنگ، 900 عدد نارنجک و هزاران نوع مهمات مربوط به هفت تیر را ضبط و توقیف کرده اند.

در بحران هفت ماهه تایلند که در آبان سال گذشته کلید خورد تا زمان دخالت مقامات نظامی و انجام کودتا برای پایان این بحران، 28 معترض و شهروند تایلندی کشته و بیش از 800 نفر توسط مهاجمان ناشناسی که از سلاح های جنگی استفاده می کردند، زخمی شدند.

مقامات تایلندی معتقدند سلاح های جمع آوری شده تنها بخشی کوچک از مجموع سلاح هایی است که در دوران گذشته از مراکز نظامی به بیرون برده شده اند.

برخی کارشناسان براین عقیده اند که پلیس تایلند به دلیل دست داشتن در بحران این کشور و به دلیل اینکه حامی برخی از سیاسیون بوده است، نتوانسته به وظیفه خود به خوبی عمل کند.

دولت کودتا در تایلند هدف از جمع آوری سلاح های غیرقانونی را بازگشت نظم و امنیت به این کشور عنوان کرد.

دولت کودتا در تایلند همچنین برای بازگشت آرامش به این کشور وعده داده است که عاملان ارتکاب به جرایم ماه های گذشته را بدون توجه به جایگاه سیاسی و نظامی آنها مجازات می کند.

ˈچان او چاˈ فرمانده ارتش تایلند اول خردادماه امسال با حضور در تلویزیون با اعلام کودتا، گفت که ارتش این کشور که شاهد حدود هفت ماه تنش های سیاسی بود، قدرت را در دست گرفت.

ارتش تایلند از سال 1932 میلادی و پایان دوران پادشاهی مطلقه در این کشور 11 کودتا و هشت شبه کودتا انجام داده است. کودتای قبلی تایلند در سال 2006 به برکناری تاکسین شیناواترا منجر شد.

آساق**د.م**1611
کد N333695

وبگردی