آفتاب

اتهام جدید اوکراین علیه روسیه

اتهام جدید اوکراین علیه روسیه

اوکراین، روسیه را متهم کرد که به شورشیان جدایی‌طلب این کشور اجازه داده تا سه تانک و سایر خودروهای نظامی را به منظور مبارزه با ارتش اوکراین وارد شرق این کشور کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شواهد مبنی بر ارسال تسلیحات یا کمک‌رسانی نظامی به شورشیان اوکراین از سوی روسیه حاکی از مبارزه مسکو را علیه رهبران حامی غرب کی‌یف است.

آرسنی آواکوف وزیر کشور اوکراین، روسیه را مستقیما متهم به ارسال تانک نکرد اما گفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مسئول عدم موفقیت در تحقق به وعده خود مبنی بر اعمال کنترل شدیدتر بر مرزها است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهموری اوکراین این مساله را با وزیر دفاع و امنیت این کشور مطرح و در تماس تلفنی با پوتین شرایط را "غیرقابل قبول" خواند.

خبرنگاران رویترز اعلام کرده‌اند که دو تانک در یکی از شهرهای مرزی در شرق اوکراین مستقر شده اما درباره اینکه این تانک‌ها از کجا وارد شده و یا اینکه آیا پیش از این توسط ارتش اوکراین یا روسیه مورد استفاده قرار گرفته اظهار نظر نکردند.

هیچ‌گونه علامتی و آرمی مبنی بر اینکه آیا این تانک‌ها متعلق به ارتش روسیه است وجود ندارد.

آواکوف در جمع خبرنگاران در کیف گفت:‌ ما ستون‌هایی را مشاهده کرده‌ایم که به همراه نفربرهای زرهی، سایر خودروهای زرهی، تجهیزات توپخانه‌ای و تانک در حال حرکت بوده‌اند.

وی افزود: این ستون‌ها از پست بازرسی یا پست‌های بازرسی که تحت تصرف شورشیان است عبور کردند. و این مساله برخلاف بیانیه‌های فدراسیون روسیه مبنی بر استقبال فرآیند صلح و فرمان این کشور برای تقویت کنترل مرزها است.

وزیر کشور اوکراین افزود: یک ستون پیش از ورود به دونتسک وارد منطقه دیاکوف در لوهانسک شده است. نیروهای اوکراینی با این ستون مقابله کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: درگیری‌ها ادامه دارد و بخشی از این ستون‌ منهدم شده است.

روسیه مستقیما به این اتهامات پاسخ نداده است و هنوز مشخص نیست پوتین در مکالمه تلفنی خود با پروشنکو چه واکنشی نشان داده است.

انتهای پیام

کد N333635

وبگردی