آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

برزیل جام بیستم را با پیروزی آغاز کرد/ پنالتی مشکوک داور ژاپنی

برزیل جام بیستم را با پیروزی آغاز کرد/ پنالتی مشکوک داور ژاپنی

بیستمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی در شرایطی آغاز شد که برزیل به عنوان میزبان این دوره از مسابقات توانست در دیدار افتتاحیه برابر کرواسی به پیروزی برسد. طلایی پوشان در حالی این دیدار با با پیروزی به پایان بردند که گل دوم آنها روی یک ضربه پنالتی مشکوک که توسط داور ژاپنی اعلام شد، به ثمر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال برزیل میزبان جام بیستم در دیدار افتتاحیه این رقابتها با نتیجه 3 بر یک تیم ملی کرواسی را از پیش رو برداشت. در این دیدار که بامداد روز جمعه در " آره نا دو سائوپائولو" برگزار شد، ابتدا مارسلو مدافع برزیل در دقیقه 11 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کرواسی یک بر صفر پیش بیفتد.

در ادامه نیمار در دقیقه 26 با یک شوت آرام و زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه استیپه پلیتوکاسا سنگربان کرواسی را باز کرد تا نتیجه به تساوی کشیده شود. نیمه نخست این بازی با تساوی یک بر صفر دو تیم به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی یوئیچی نیشیمورا داور ژاپنی در دقیقه 70 یک ضربه پنالتی را به سود برزیلی ها اعلام کرد که مورد اعتراض شدید بازیکنان کراواسی قرار گرفت. بعد از این خطا نیمار پشت توپ قرار گرفت و دومین گل خود و برزیل را در این بازی به ثمر رساند.

دقایقی بعد از اینکه نیمار از بازی بیرون رفت، اسکار در دقیقه 91 موفق شد سومین گل تیم ملی برزیل را به ثمر برساند تا میزبان شروع طوفانی در جام بیستم داشته باشد.

از این دیدار 62103 هزار نفر دیدن کردند.

کد N333461

وبگردی