آفتاب

افزایش احتمال دخالت نظامی آمریکا در عراق/شکست مجدد داعش در حمله به سامراء

افزایش احتمال دخالت نظامی آمریکا در عراق/شکست مجدد داعش در حمله به سامراء

بالگردهای ارتش عراق با انهدام چهار خودرو نظامی متعلق به تروریستهای تکفیری داعش، حمله مجدد آنها به سامراء را دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العراقیه، بالگردهای ارتش عراق چهار خودرو داعش را که از منطقه صحراء به سمت سامراء در حال حرکت بودند، منهدم کردند.

سرلشگر صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء از ورود تجهیزات نظامی و نیروهای امنیتی بیشتر به این شهر خبر داد و گفت ارتش و پلیس عراق حمله داعش به سامراء را دفع کردند.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه تحرکات نظامی کوتاه مدت و فوری در عراق لازم است، از بررسی تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی در عراق به بهانه مقابله با داعش خبر داده است.

باراک اوباما گفت هیچ تصمیمی را برای حمایت از عراق در برابر  گروههای تروریستی بعید نمی داند و به تحرکات نظامی کوتاه مت و فوری که باید در عراق انجام داد، اشاره کرد.

باراک اوباما اعلام کرد آمریکا حاضر است در صورتی که منافع مرتبط با امنیت ملی اش مورد تهدید قرار گیرد، دست به اقدام نظامی بزن.

وی از تحرکات نظامی کوتاه مدت و فوری که به گفته وی باید در عراق انجام داد، سخن گفت و اعلام کرد مقامات نظامی تمام گزینه ها را بررسی می کنند.

وی افزود به نفع آمریکاست که تضمین کند جهادیون هیچ جایی در عراق نداشته باشند و هنگام بررسی راههای کمک به عراق در تعامل با تندروهای مسلح هیچ چیزی را بعید نمی داند.

کد N333406

وبگردی