آفتاب

روحانی و المالکی در باره راههای ریشه کن کردن تروریسم در عراق رایزنی کردند

روحانی و المالکی در باره راههای ریشه کن کردن تروریسم در عراق رایزنی کردند

تهران - ایرنا - دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه با «نوری المالکی» نخست وزیر عراق گفت وگو و آخرین وضعیت تحولات عراق و راهکارهای ریشه کنی تروریسم را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این مکالمه تلفنی، روحانی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و خشونت، ضمن محکوم کردن جنایات فجیع تروریست ها و کشتار مردم بی گناه آن کشور و نیز ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم عراق در مبارزه با ترویسم و خشونت، به نقش مرجعیت شیعه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اینکه مرجعیت بزرگوار شیعه، آیت الله سیستانی اعلام کرد که همه باید در مبارزه با تروریست ها مشارکت داشته باشند، نقش مهمی در بسیج مردم عراق در مقابله با جنایت و کشتار تروریستی خواهد داشت.

رییس جمهوری کشورمان با اشاره به اینکه ملت و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق هستند، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش های خود در حوزه بین المللی و منطقه ای را برای مقابله با این امر به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

روحانی در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد پربرکت صاحب الزمان (عج) ابراز امیدواری کرد برکت این ایام سبب بازگشت ثبات و امنیت به کشور دوست و مسلمان عراق شود.

«نوری المالکی» نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت های ایران از ملت عراق در صحنه بین المللی و منطقه ای، گزارش مفصلی از تحولات شمال عراق و موفقیت دولت و ارتش آن کشور در سرکوب تروریست ها ارائه کرد.

المالکی گفت: بسیج مردم عراق و عشایر آن کشور در حمایت و کمک ارتش توانسته است اقدامات تروریستی را سد کند و به زودی خواهند توانست عراق را از لوث وجود آنها پاکسازی کنند.

شبس (1) 1346 **1551
کد N333338

وبگردی