آفتاب

سانسور شعار «روحانی دوستت داریم» هنگام پخش زنده سخنان روحانی در تلویزیون

سانسور شعار «روحانی دوستت داریم» هنگام پخش زنده سخنان روحانی در تلویزیون

سخنرانی رییس جمهور در همایش بزرگ انتظار و امید که از تلویزیون پخش شد ، با حاشیه هایی همراه بود. حضار که پس از سخنان رییس جمهور ، مکرراً به تشویق وی می پرداختند، در چند نوبت شعار دادند که «روحانی دوستت داریم» پس از شنیده شدن این شعار ، صدای صحنه توسط صداوسیما آنقدری کم شد که هیچ صدایی به گوش نمی رسید!

همچنین به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که به همت نهادهای مردمی حامی دولت تدبیر و امید در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود، شماری از اعضای دولت، فعالان سیاسی و اجتماعی، هنرمندان سینما، جمع قابل توجهی از هموطنان اقلیت های مذهبی و هزاران تن از حامیان دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید حضور دارند.

بانیان این مراسم در بخشی از دعوتنامه خود گفته اند "بر آنیم تا در سرزمینی که به یاد آخرین منجی بشریت ، برمزار شهیدانش لاله می روید، میثاق بندیم که با امید بکوشیم و با تدبیر بسازیم تا روز آمدنش، شرمسار نکرده های دوران انتظار نباشیم".

پیش سخنان رئیس جمهور برخی از چهره ها به نمایندگی از اقشار مختلف سخنرانی کردند. وحید عابدینی به نمایندگی از دانشجویان، همسر اولین خلبان شهید صالحی، محمد هاشمی استاد حقوق، ساعد باقری شاعر ، خلبان امام از فرانسه به ایران و حجت الاسلام و المسلمین نقویان از سخنرانان این مراسم بودند

همچنین در این مراسم علاوه بر مولودی خوانی ، گروه چارتار نیز به اجرای برنامه پرداختند. شرکت کنندگان در این جشن شعارهایی در حمایت از دولت سر می دادند و بر مطالبات خود در پیش از انتخابات تاکید می کردند. مجری برنامه شعار داد که "پارسال اگه بنفش بودیم امسال قرمز و سفید و سبزیم".

همچنین برخی از حاضرین شعار برای رفع حصر دادند.این برنامه همچنان ادامه دارد.

در ابتدای این مراسم کلیپ نوسفر که اشاره ای به انتخابات سال 92 و پیروزی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دارد و در آن بخش هایی از سخنان وی در مراسم تحلیف و تنفیذ گنجانده شده است به نمایش درآمد.شرکت کنندگان در بدو ورود رییس جمهوری، فریاد می زدند سلام بر روحانی سلام بر خاتمی که مجری گفت سلام بر همه مردان بزرگ این سرزمین، سلام بر رهبر معظم انقلاب، سلام بر آیت الله هاشمی و سلام بر رییس جمهور اسبقمان سید محمد خاتمی و سلام بر رییس جمهورمان دکتر حسن روحانی.

سپس مجری جمله اش را این گونه تکمیل کرد: سلام بر جانبازانی که روی صندلی نشسته اند تا ما بایستیم.

رشید پور که مجری این برنامه بود ادامه داد هر چند که ما همه دلواپسی ها را می فهمیم و دلیلش را نیز می دانیم اما این جمع فریاد می زنند سیاست خارجی مورد تایید ماست که همه پس از او یکصدا این جمله را فریاد زدند.

در این هنگام یک نفر از بین جمعیت حاضر در تالار گفت «مرگ بر فتنه گر» و مجری پاسخ داد «مرگ بر فتنه گر که هر جای دنیا است».
کد N333264

وبگردی