آفتاب

انجمن آشوریان تهران تجاوز داعش به خاک عراق را محکوم کردند

انجمن آشوریان تهران تجاوز داعش به خاک عراق را محکوم کردند

تهران-ایرنا- انجمن آشوریان تهران ضمن محکوم کردن تجاوز گروه تروریستی داعش به خاک کشورعراق ، اعلام کرد:بار دیگر جنایاتی نابخشودنی توسط تروریست های سلفی دامنگیر خاورمیانه شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از انجمن آشوریان تهران، در این اطلاعیه آمده است.این بار نوبت به استان نینوا دومین استان بزرگ عراق از باستانی ترین شهرهای جهان و پایتخت امپراتوری باستان آشور رسید تا قربانی بعدی یکی از خطرناکترین دست نشاندگان جبهه استکبار جهانی دولت اسلامی عراق باشد.

در این اطلاعیه آمده است: وحشی صفتانی که چون تاب پیروزی راستین مردم در سوریه را که منبعث از انتخابات آن بود نداشتند؛ این بار روی به عراق دیگر کشور جنگ زده و آسیب دیده از زیاده خواهی آمریکا، برگرداندند تا با حمله به موصل آتشی را نه فقط از جنس جنگ طلبی و عقده گشایی که از جهت دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی جامعه متکثر عراق بر افروزند.

در این میان مسلمان و مسیحی، کرد و شیعه و سنی و آشوری هر یک به نحوی قربانی این فاجعه شده اند و رسانه های غربی نیز که این بار توجیهی برای ایجاد این سومالی جدید در قلب خاورمیانه ندارند سکوت مطلق را درباره این فجایع راه چاره دیده اند.

انجمن آشوریان تهران به عنوان بزرگترین تشکل مادری آشوریان ایران ضمن ابراز انزجار و تاسف عمیق خود از این اقدام وحشیانه و غیر قابل توصیف کمال همدردی و همدلی خود را با قربانیان این فجایع اعم از آشوریان و غیر آشوریان زخم خورده از خشونت اعلام می دارد.

در همین راستا این انجمن حمایت خود را از طرح پیشنهادی ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان ˈجهان عاری از خشونت و افراط گریˈ را اعلام می دارد .

در پایان این اطلاعیه آمده است: انجمن آشوریان تهران همچنین از تمام مسئولان کشوری و لشگری عراق تقاضا دارد تا نهایت کوشش خود را صرف حل این بحران و برخورد قاطع با مسببان ای جنایت کرده و مجامع بین المللی از دست های پشت پرده و عروسک گردانان حقیقی تروریست های سلفی را مطلع سازند.

اقتصام(1) ** 9123 **1415
کد N332932

وبگردی