آفتاب

رئیس جمهور: هنوز برخی در عصر حجر زندگی می کنند/دولت سر تعظیم دربرابرحامیان و منتقدان فرود می آورد

رئیس جمهور: هنوز برخی در عصر حجر زندگی می کنند/دولت سر تعظیم دربرابرحامیان و منتقدان فرود می آورد

روحانی گفت:این کشور صاحبی جز ملت ایران ندارد. عده ای می خواهند امید دل مردم را کمرنگ کنند؛ ما به همه آنها اعلام میکنیم؛ مردم برای همیشه اعلام کردند ما خشونت و افراطی گری را قبول نداریم.

به گزارش خبرآنلاين  حسن روحاني رئيس جمهور در سالگرد انتخابات 24 خرداد در جمع هواداران دولت گفت: مردم اعلام کردند هیچ جناحی حق ندارد انقلاب، دفاع مقدس را به نام خود مصادره کند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما مگر چه گفته ايم كه برخي برآشفته اند؟ ما گفته ايم فرهنگ را به مردم بسپاريد. برخي گويي هنوز در عصر حجر زندگي مي كنند.

رئيس جمهور با اشاره به اتفاقات سوريه و عراق گفت: چرا در سوريه ناآرامي است؟ چرا از خون مردم رودها و رودخانه ها جاري شده است؟چرا عده اي افراطي آرامش را در عراق بهم زده اند. اميدوارم فيلم هايش را نديده باشيد.

وي افزود: من در تعحبم كه چرا برخي با تئوري هاي غلط افراطي گري را ترويج مي كنند و حالا چرا عده اي باز اين راه را ميروند؟ راه گذشته بازگشتتي نيست.

روحاني همچنين تصريح کرد: ما به عنوان دولت خشونت ها و ترورها را تحمل نخواهيم کرد.

ما با خشونت و افراط و تروريسم در جهان ميجنگيم و مقابله ميكنيم همانطور كه در سازمان ملل گفتيم. اين هوشياري و بيداري ماست كه باعث ميشود يادمان مرود پيام انتخابات ٢٤خرداد وفاق و برادري و ..  است.

اهم سخنان رئيس جمهور در ادامه مي آيد:

*دولت در برابر همه حامیان، منتقدان و مخالفان سر تعظیم و تکریم فرود می آورد و اگرچه عده ای با زبان تکریم با دولت سخن نگویند اما پاسخ ما همراه با ادب و کرامت خواهد بود.

 *منتظریم تا امام زمان بیاید و افراطها را برای همیشه پایان دهد و پرچم اعتدال، عدالت، پیشرفت، رفاه، صلح و بهبود زندگی مردم را برافراشته دارد.

* ما از سال 43 در انتظار فرج و بازگشت امام به سرزمین مان بودیم اما این انتظار محقق نشد تا زمانی که مردم با شور و ایثار به صحنه آمدند و زمینه را برای آن ظهور آماده کردند.

و*ماه ها قبل از خرداد سال قبل ناامیدی سراسر کشور را گرفته بود و مردم می گفتند مگر انتخابات هم فایده ای دارد. آنها به من میگفتند چرا ثبت نام کردی؟ مگر نمی دانی مکانیزم صندوق رای چگونه است؟ اما شور مردم و سخن تاریخی رهبر که گفت صندوق رای حق الناس است و کسانی که نظام را قبول ندارند بخاطر ایران در انتخابات شرکت کنند، چنان روزهایی ایجاد شد که نشاط و امید پای صندوقهای رای آمد.

*ما پارسال به دنیا اعلام کردیم که رقابت ما رقابت جوانمردانه بود و در برابر هم صف نمیکشیم؛ در کنار هم پای صندوق رای به صف می ایستیم.

*ملت از خرداد پارسال خرافه ها را زدود. به هر کجای دنیا رفتم به من گفتند انتخابات خرداد ایران برای همه ما امیدآفرین بود.

*راه و مسیر امام زمان را بریا ظهور آماده می کنیم. ملت در خرداد سال قبل در برابر خرافه گرایان از امام عصر عذرخواهی کرد. دولت در برابر همه حامیان، منتقدان و مخالفان سر تعظیم و تکریم فرود می آورد و اگرچه عده ای با زبان تکریم با دولت سخن نگویند اما پاسخ ما همراه با ادب و کرامت خواهد بود.

*امروز روز برچسب زدن به هم نیست روز چسبندگی بیشتر جامعه است. راه اعتدالی که مردم در انتخابات برگزیدند بازگشت ناپذیر خواهد بود.

*اعتدال یعنی از افراط در طرد دیگران و تفریط در جذب مردم بپرهیزیم. اعتدال یعنی عقلانیتی که به ما میگوید ضمن حفظ فناوری باید سایه شوم تحریمها را از سر مردم بر داریم.

2929

 

 

کد N332822

وبگردی