آفتاب
با صدور بیانیه‌ای؛

انجمن آشوریان تهران جنایات تروریستهای تکفیری را در عراق محکوم کرد

انجمن آشوریان تهران جنایات تروریستهای تکفیری را در عراق محکوم کرد

انجمن آشوریان تهران با صدور بیانیه‌ای جنایات تروریستهای تکفیری را در عراق محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع با مسببان این وقایع از سوی مجامع بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن باین بیانیه به این شرح است:

بار دیگر جنایاتی نابخشودنی توسط تروریستهای سلفی خاورمیانه انجام  شد. این بار نوبت به استان نینوا دومین استان بزرگ عراق از باستانی ترین شهرهای جهان و پایتخت امپراطوری باستان آشور رسید تا قربانی بعدی یکی از خطرناک ترین دست نشاندگان جبهه استکبار جهانی، یعنی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) باشد"؛ وحشی صفتانی که چون تاب پیروزی راستین مردم در سوریه که منبعث از انتخابات آن بود را نداشتند این بار روی به عراق، دیگر کشور جنگ زده و آسیب دیده از زیاده خواهی آمریکا برگرداندند تا با حمله به موصل، آتشی را نه فقط از جنس جنگ طلبی و عقده گشایی که از جهت دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی جامعه متکثر عراق بر افزودند.

در این میان مسلمان و مسیحی و کرد و شیعه و سنی و آشوری هر یک به نحوی قربانی این فاجعه گشته اند و رسانه های غربی نیز که این بار توجیهی برای ایجاد این سومالی جدید در قلب خاورمیانه ندارند. سکوت مطلق را درباره این فجایع راه چاره دیده اند همانا گویا این فکر به ذهن اربابان صهیونیستی این دروغگویان پر زرق و برق حتی خطور هم نکرده بود که آن سیلاب، سلاحهای کشتار جمعی که به نام دفاع از دموکراسی به میان معارضان سوری روان شده بود. توان نهایی برای غلبه بر آزادی حقیقی و راستین مردم را نخواهد داشت و نهایتا ابزاری برای سلفی های جانی خواهد بود تا راه حل خود برای جبران عقب ماندگی از پیشرفت جهان و اتحاد میان اقشار مختلف مردم جهان را از طریق نابودی آنچه کافر می پندارند دنبال کنند.

انجمن آشوریان تهران به عنوان بزرگترین تشکل مادری آشوریان در کشور ایران ضمن ابراز انزجار و تاسف عمیق خود از این اقدام وحشیانه و غیر قابل توصیف کمال همدردی و همدلی خود با قربانیان این فجایع اعم از آشوریان و غیر آشوریان زخم خورده از خشونت اعلام می دارد در همین راستا این انجمن حمایت خود را از پیشنهاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان "جهان عاری از خشونت و افراط گری" اعلام می دارد و ضمن قدردانی از امنیت به دست آمده در سایه انقلاب اسلامی از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد تا به رویکرد آرامش طلبانه خود، تمام تلاش خویش را برای بازگرداندن صلح و حق حاکمیت به خود مردم جنگ دیده آن دیار به کار گیرد.

انجمن آشوریان تهران، همچنین از تمامی مسئولین کشور و لشکری عراق، تقاضا دارد تا نهایت کوشش خودش را صرف حل این بحران و برخورد قاطع با مسببان این جنایت نموده و مجامع بین المللی از دست های پشت پرده و عروسک گردانان حقیقی تروریستهای سلفی مطلع سازد.

 

 

 

کد N332817

وبگردی