آفتاب

اعتراض گسترده استرالیایی ها به کاهش بودجه و سیاست ریاضت اقتصادی

اعتراض گسترده استرالیایی ها به کاهش بودجه و سیاست ریاضت اقتصادی

کوالالامپور - ایرنا - هزاران نفر از مردم استرالیا روز پنجشنبه در اعتراض به کاهش بودجه فدرال و سیاست دولت برای ریاضت اقتصادی دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ˈای.بی.سیˈ استرالیا اعلام کرد بیش از 10 هزار نفر روز پنجشنبه در راهپیمایی که در اعتراض به بودجه فدرال در ملبورن برگزار شد، شرکت داشتند.

معترضان که بیشتر اعضای اتحادیه های کارگری بودند، در حالی که دست نوشته هایی در اعتراض به این بودجه با خود حمل می کردند به سمت ساختمان پارلمان ویکتوریا راهپیمایی کردند.

بحث بودجه فدرال استرالیا از ماه گذشته اعتراضات گسترده دانشجویان و اعضای اتحادیه ها و کارگران را بدنبال داشته است.

این معترضان معتقدند این بودجه ناعادلانه است و زندگی را برای مردم استرالیا سخت تر کرده و باید با کار سخت تر و طولانی تر دستمزد کمتری دریافت کنند.

بنابراین گزارش پلیس در محل اعتراضات حاضر بوده است اما هیچ معترضی دستگیر نشد.

این نخستین قانون بودجه دولت تونی ابوت پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر استرالیا در سال 2013 است و با جنجال زیادی همراه شده است.

برخی استرالیایی ها آن را ˈبودجه وحشتˈ توصیف کرده اند.

اتحادیه ملی دانشجویان و اتحادیه ملی آموزش عالی استرالیا نیز چندی پیش دانشجویان را برای حرکت اعتراضی گسترده به کاهش بودجه آموزش و پرورش و تعیین شهریه شناور فراخوانده بود.

این فراخوانی باعث شد تونی ابوت دیدار خود از دانشگاه ˈدیکینˈ ملبورن را که قرار بود 31 اردیبهشت انجام شود به دلیل تجمع دانشجویان معترض لغو کند.

دولت استرالیا اعلام کرده است در قانون بودجه جدید به طور گسترده بودجه بخش های مختلف را کاهش داده است.

بسیاری بر این باورند دولت استرالیا قصد دارد از آمریکا دنباله روی کند و بیشتر سیاست های دولت این کشور قشرهای آسیب پذیر را هدف قرار می دهد.

معترضان معتقدند دولت تونی ابوت بهای سوخت، مالیات دارو و هزینه تحصیل را افزایش داده است و این سیاست ها زندگی را برای مردم دشوارتر کرده است.

آساق**1611
کد N332798

وبگردی