آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری:

با ظهور حضرت مهدی جهان پر از امنیت واقعی می‌شود

با ظهور حضرت مهدی جهان پر از امنیت واقعی می‌شود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ندای حضرت مهدی در قیامی که می‌کند ندای امنیت است و اصل عالم را به امنیت دعوت می‌کند. بشر با دانش بزرگترین یار انسان است اگر امنیت در آن دانش نباشد برای بشریت هیچ دستاوردی ندارد. تمام سلاح هایی که بشر خلق می‌کند برای امنیت است چون می ‌گوید اگر من قدرت نداشته باشم در امان نیستم پس قدرت کسب می‌کند تا برای خود امنیت درست کند.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ندای حضرت مهدی در قیامی که می‌کند ندای امنیت است و اصل عالم را به امنیت دعوت می‌کند. بشر با دانش بزرگترین یار انسان است اگر امنیت در آن دانش نباشد برای بشریت هیچ دستاوردی ندارد. تمام سلاح هایی که بشر خلق می‌کند برای امنیت است چون می ‌گوید اگر من قدرت نداشته باشم در امان نیستم پس قدرت کسب می‌کند تا برای خود امنیت درست کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله حائری‌شیرازی صبح پنجشنبه در دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارها که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه سبک رایج در عالم نقدا توسعه است و امنیت رویا محسوب می‌شود، اظهار کرد: موضوع بحث من این است که هیچکس نمی‌تواند بگوید من بالاتر از امنیت توسعه‌ای برای بشر دارم، هر چقدر انسان توسعه داشته باشد ولی امنیت نداشته باشد آن توسعه هیچ معنایی ندارد.

وی افزود: اگر عدالت هست برای امنیت است، به تعبیر قرآن انبیا برای امنیت دادن به جامعه بشری آمده‌اند.

این استاد حوزه و اخلاق تصریح کرد: ندای حضرت مهدی در قیامی که می‌کند ندای امنیت است و اصل عالم را به امنیت دعوت می‌کند. بشر با دانش بزرگترین یار انسان است. اگر امنیت در آن دانش نباشد برای بشریت هیچ دستاوردی ندارد. تمام سلاح هایی که بشر خلق می‌کند برای امنیت است، چون می ‌گوید اگر من قدرت نداشته باشم در امان نیستم پس قدرت کسب می‌کند تا برای خود امنیت درست کند.

حائری‌شیرازی خاطرنشان کرد: تمام این تحقیقات علمی در دانشگاه‌ها و همایش‌ها صورت می‌گیرد و حتی انرژی هسته‌ای که کشورها درصدد تامین آن هستند و وقتی دلیل این کارهای از آنها می‌پرسیم می‌گویند این کارها برای امنیت و بازدارندگی است. پس از علم برای تامین امنیت استفاده می‌ کنیم اما هرچه علم بشر بیشتر شد امنیت او کمتر شد و این بزرگترین مشکل بشر است.

وی افزود: روزی که انبیا بشر را به دین دعوت کردند انسانها گفتند ما به علم رجوع می‌کنیم و خودمان عقل داریم و دین برای بی سوادها است. کجای دین آمده که دین برای افراد بی‌سواد است. انسانها به دانش خود غره شدند و این مشکل بزرگی برای آنها محسوب می شود. وضعیت امروز بشر عینا مثل پسر نوح است. آن ندایی که نوح به فرزندش داد و گفت بیا سوار شو و با کافران نباش این ندا در طول تاریخ برای تمام اهل عالم است و جواب پسر نوح جواب اهل عالم است که گفت از کوه بالا می‌روم تا در امنیت باشم بشر هم در پاسخ به دعوت انبیا گفت به علم خود رجوع می‌کنم تا در امان باشم، ولی دانش برای انسان پناهگاهی به وجود نیاورد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زمان نوح طوفان آسیب انسان بود و امروز طوفان جامعه بشریت طغیان انسان‌ها است این طوفان با دانش از بین نمی‌رود. علم یک دانش است و از نظر دین اسلام نیز مورد تایید است، اما برای ایجاد امنیت علاوه بر دانش یک رکن دیگری نیز وجود دارد که آن رکن دوم تجاوز نکردن انسان به امنیت سایرین است. رکن اول امنیت را علم تامین می‌کند ولی رکن دوم آن را دین تهیه می‌کند.

حائری شیرازی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به سبک زندگی مهدوی برسیم باید دانش بازداری خود از تجاوز به دیگران را یاد بگیریم. ما هم می‌گوییم دین ولی چرا نمی‌توانیم دین را به پیشرفت برسانیم. چون ما فقط حرف دین را می‌زنیم ولی به آن عمل نمی‌کنیم. وقتی حضرت ظهور کند منظورش از اینکه جهان را پر از عدل می‌کند این نکته است که رکن اول امنیت که بازدارندگی از تجاوز به دیگران است را ترویج می‌دهد وقتی من نمی توانم خودم را از اعمال خشونت و تجاوز باز دارم چطور می‌خواهم دیگران را از این عمل باز دارم.

وی گفت: سبک زندگی مهدوی بهشت امروز است بهشت فردا نسیه است از بهشت دنیا است که می‌توانیم به بهشت آخرت برسیم. مومن همچون کرمی است که در حال حاضر پروانه شده و به یک تحول رسیده است ولی کافر همچنان در همان مرحله مانده و به پیله خود که فضای رشدش است قانع است. ولی مومن همچون پروانه‌ای است که دیگر به آن فضای و پیله فکر نمی‌کند. یعنی دنیا برای مومن زندان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم توسط آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه از تعدادی از حجت‌الاسلام و المسلمین ری شهری، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام و المسلمین قرحی، مرضیه دباغ، سردار احمدرضا رادان،‌ سردار محمدتقی عصار، سیدعباس لاجوردی، حجت‌الاسلام و المسلمین شهبازیان، نرگس آبیار،‌ سیدمهدی میرداماد و قاسمی عکاس ایسنا به عنوان مهدوی‌یاوران برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N332769

وبگردی