آفتاب

داوود اوغلو: هر اذیتی علیه شهروندان ترکیه را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

داوود اوغلو: هر اذیتی علیه شهروندان ترکیه را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

در پی گروگان‌ گرفتن 80 تن از اتباع ترکیه به دست داعش در موصل عراق، وزیر خارجه ترکیه سفر خود را به نیویورک نیمه تمام گذاشته و به ترکیه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از ترک نیویورک در سخنانی تاکید کرد: ما هرگونه آسیب یا خسارتی که به شهروندان و کارمندان‌مان وارد شود بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت و هیچ کس نباید نسبت به تدابیر ما در قبال این تحولات تردیدی به خود راه دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی عراق به دلیل پیش روی‌های داعش در موصل این شهر را ترک کردند گفت که سفر خود به نیویورک را نیمه تمام گذاشته و به دلیل تحولات کنونی در موصل تصمیم به بازگشت به ترکیه گرفته است.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی، نیروهای امنیتی و دیپلمات‌های ما تدابیر لازم را در خصوص حفظ سلامت و امنیت شهروندان و کارمندان به کار گرفته‌اند.

وی افزود: محافظت از هیات دیپلماتیک ترکیه در موصل مسئولیت کشور عراق است و توانایی حمایت از آن‌ها نیز از عناصری است که هر کشوری باید آن را فراهم کند.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مقر کنسولگری ترکیه در موصل واقع در شمال عراق را هدف حمله قرار داده و 49 تن از دیپلمات‌های این کشور را به گروگان گرفته و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

این بیانیه افزود که داعش همچنین 31 تن از شهروندان ترکیه را که در نیروگاه برق واقع در منطقه القیاره مشغول به کار بودند،به گروگان گرفت.

در همین راستا ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار برگزاری نشستی فوق‌العاده در خصوص وقایع کنونی موصل شد.

انتهای پیام

کد N332507

وبگردی