آفتاب
پورسیدآقایی:

10 سال پیش نگاه سیاسی و اجتماعی به موضوع مهدویت را آغاز کردیم

10 سال پیش نگاه سیاسی و اجتماعی به موضوع مهدویت را آغاز کردیم

دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز راهکارها و راهبردها» صبح امروز با حضور آیت‌الله آملی‌لاریجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری، سردار احمدی‌مقدم،‌ حسن‌بیگی،‌ سردار رادان و نمایندگان بیوت مراجع اعظام و شخصیت‌های داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز...

دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز راهکارها و راهبردها» صبح امروز با حضور آیت‌الله آملی‌لاریجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری، سردار احمدی‌مقدم،‌ حسن‌بیگی،‌ سردار رادان و نمایندگان بیوت مراجع اعظام و شخصیت‌های داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: ده سال است نگاه تخصصی را به موضوع مهدویت آغاز کرده‌ایم، پیش از این بیشتر نگاه‌ها به صورت تاریخی بود، اما از ده سال پیش ما نگاه اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و تمدنی به این موضوع داریم و این هم به برکت انقلاب اسلامی و توجه امام و مقام معظم رهبری به موضوع مهدویت است.

وی افزود: ما در دانشگاه عالی دفاع ملی به موضوع مهدویت می‌پردازیم و در حوزه‌های علمیه سطح سه دکترین مهدویت تدریس می‌شود و امید است که به زودی سطح چهار دکترین مهدویت نیز در حوزه‌ها تدریس شود.

دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت یادآور شد: دستاوردهای این همایش جزو منابع علمی و سطح حوزه‌ها و دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. مجموعه مقالاتی که به دست ما می‌رسد بهترین هستند و ما درصددیم بتوانیم با ارائه این مقالات منویات مقام معظم رهبری را آنگونه که در خور و شأن ایشان است پاسخ دهیم.

پورسیدآقایی افزود: ما برای اینکه مقالات را تهیه کنیم در چندین دوره فراخوان داده‌ایم و حدود 90 مقاله ارسال شد که 45 تا از آنها مورد پذیرش قرار گرفت و از این 45 مقاله 13 مقاله آن فرصت مطرح شدن در این همایش را پیدا کرده است. ما در طی این دو روز 4 کمیسیون برگزار می‌کنیم که در این 4 کمیسیون در مجموع حدود 32 مقاله طرح می‌شود.

وی اامه داد: 32 مهیمان خارجی داریم که 24 نفر آنها آقا و 8 نفر از آنها خانم هستند و این میهمانان خارجی از 14 کشور دعوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم، 10 نفر از افرادی که در مورد مهدویت تحقیق کرده‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند. همچنین کتاب حجت‌الاسلام و المسلمین ری شهری که در 10 جلد و با موضوع مهدویت تهیه شده، مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N332386

وبگردی