آفتاب

ده ها هزار کارگر خارجی در تایلند تهدید به اخراج شدند

ده ها هزار کارگر خارجی در تایلند تهدید به اخراج شدند

کوالالامپور - ایرنا - حکومت نظامی تایلند تمام کارگران خارجی که به صورت غیرقانونی در این کشور اقامت دارند را تهدید به دستگیری و اخراج کرد.

به گزارش ایرنا، کارگران برخی کشورهای همسایه تایلند مانند کامبوج، لائوس و میانمار نقش کلیدی در صنایع این کشور به ویژه در بخش غذاهای دریایی، کشاورزی و ساخت و ساز دارند اما اغلب این کارگران مجوز فعالیت ندارند.

ده ها هزار از دو میلیون کارگر خارجی در تایلند بدون مجوز فعالیت می کنند.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه تایلندی ˈملتˈ، ˈسیریچان نگاتونگˈ سخنگوی ارتش این کشور گفت که کارگران غیرقانونی در تایلند از این به بعد دستگیر و به کشورشان بازگردانده می شوند.

حاکمان نظامی تایلند سیاست های سختگیرانه ای در بخش اقتصادی در پیش گرفته اند و پس از کودتای بدون خونریزی اول خرداد ماه جاری تاکنون نیز بیش از 10 هزار کارگر غیرقانونی کامبوجی را از کشور اخراج کرده اند.

گفته می شود هم اکنون روزانه یکهزار کارگر غیرقانونی کامبوجی در تایلند دستگیر و بازگردانده می شوند.

دلیل بازگرداندن کارگران کامبوجی از تایلند توقف بکارگیری کارگران خارجی توسط شرکت های تایلندی عنوان شده است.

این روند می تواند بخش تولید تایلند را با مشکل مواجه کند و زمینه واردات بیشتر کالاهای چینی را به این کشور فراهم کند.

سخنگوی ارتش تایلند همچنین کارگران غیرقانونی در این کشور را ˈیک تهدیدˈ دانست، چون از دیدگاه نظامیان ˈمسئول رسیدگی به این قشر مشخص نیست و این مساله می تواند به مشکلات اجتماعی در تایلند منجر شود.ˈ

فعالان در زمینه حقوق کارگران در تایلند تعداد کارگران خارجی مهاجر به این کشور جنوب شرق آسیا را حدود دو میلیون نفر اعلام می کنند.

دولت های قبلی تایلند چشم خود را به روی کارگران غیرقانونی به دلیل رونق اقتصادی این کشور و تاثیر این کارگران در این رونق اقتصادی بسته بودند.

در حال حاضر تایلند در آستانه رکود اقتصادی بعد از ثبت رشد اقتصادی 2.1 درصدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی مواجه است.

آساق**1611
کد N332286

وبگردی