آفتاب
خبرگزاری فرانسه:

گروه تروریستی داعش خواستار پیشروی عناصر خود به سمت بغداد شد

گروه تروریستی داعش خواستار پیشروی عناصر خود به سمت بغداد شد

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: گروه موسوم به دولت عراق و شام (داعش) ازعناصر خود خواست، به سمت بغداد پایتخت عراق پیشروی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گروه تروریستی وابسته به القاعده در دو روز اخیر با حمله به مناطقی در شمال و مرکز عراق، چند شهر از جمله موصل مرکز استان نینوا را اشغال کرده است.

«ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش در یک نوار صوتی که تاریخ آن مربوط به روز گذشته (چهارشنبه) است، به افراد مسلح این گروه دستور داد به سمت بغداد پیشروی کنند.

با توجه به بحران ایجاد شده در عراق، فرماندهی عملیات بغداد از برقراری مقررات منع آمد و شد در ورودی ها و اطراف شهر بغداد از ساعت 10 شب تا 5 بامداد خبر داده است.

ˈسعد معنˈ سخنگوی عملیات بغداد چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری ˈسومریه نیوزˈ افزود: مقررات منع آمد و شد در اکثر مناطق بغداد پابرجا خواهد ماند. این اقدام در راستای جلوگیری از تعرض احتمالی گروه های تروریستی به پایتخت صورت گرفته است.

در پی پیشروی های اخیر گروه تروریستی داعش در شمال عراق، مقام های عراقی و رهبران احزاب و جناح های سیاسی این کشور برای بررسی اوضاع امنیتی نشست اضطراری تشکیل دادند. از سوی دیگر پارلمان عراق نیز تصمیم دارد امروز (پنجشنبه)، برای بررسی اوضاع جاری نشست فوق العاده برگزار کند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N332282

وبگردی