آفتاب

رئیس پارلمان اقلیم کردستان: اجازه تکرار سناریوی موصل در کرکوک را نمی دهیم

رئیس پارلمان اقلیم کردستان: اجازه تکرار سناریوی موصل در کرکوک را نمی دهیم

تهران - ایرنا - رییس پارلمان اقلیم کردستان عراق با یادآوری اهمیت کرکوک برای این اقلیم، گفت: اجازه تکرار سناریوی موصل در کرکوک را نمی دهیم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، « یوسف محمد» روز چهارشنبه همچنین کرکوک را بخشی از اقلیم کردستان دانست و افزود: حفظ امنیت این شهر و مردم آن برای اقلیم کردستان بسیار مهم است.

وی گفت: پارلمان اقلیم کردستان هفته آینده نشست ویژه ای را برای بررسی اوضاع امنیتی کرکوک و نینوا و مشخص کردن مکانیزم های مربوط به نحوه برخورد با تحولات جاری در برخی استان های عراق، برگزار می کند.

از سوی دیگر «نجم الدین کریم» استاندار کرکوک نیز از تهیه طرحی امنیتی برای مقابله با تروریسم و چالش های اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی با نیروهای امنیتی در اقلیم کردستان وجود دارد و حضور واحدهای نظامی در مناطق مختلف تقویت خواهد شد.

وی عملیات تروریستی اخیر در موصل و صلاح الدین را محکوم کرد و خواستار هماهنگی و همکاری با بغداد و تقویت نیروهای امنیتی شد.

استاندار کرکوک افزود: نیروهای پیشمرگ کرد بخشی از نیروهایی ویژه و امنیتی عراق هستند که در ساختار امنیتی این کشور نیز تعریف شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی موسوم به دولت شام و عراق ˈداعشˈ، از روز سه شنبه در حمله ای گسترده، موفق شد شهر موصل مرکز استان نینوا را به تصرف خود درآورد. تروریست ها با حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و تصرف کامل آن، سرکنسول و دیپلمات های این کنسولگری را به گروگان گرفته اند.

براساس این گزارش، به دنبال کنترل کامل داعش بر استان نینوا و پیشروی آنها به سمت استان صلاح الدین و تصرف تکریت و برخی مناطق دیگر، نوری مالکی نخست وزیر عراق در این کشور حالت آماده باش کامل اعلام کرد. از سوی دیگر پارلمان عراق نیز تصمیم دارد امروز (پنجشنبه)، برای بررسی اوضاع جاری نشست فوق العاده برگزار کند.

در پی پیشروی های اخیر گروه تروریستی ˈداعشˈ در شمال عراق، مقام های عراقی و رهبران احزاب و جناح های سیاسی این کشور برای بررسی اوضاع امنیتی نشست اضطراری تشکیل دادند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N332266

وبگردی