آفتاب

کارلوس کروش:می خواهم سر بازیکنانم در رختکن بالا باشد/ طوری حرف می زنند که انگار ما در گروه نیستیم

کارلوس کروش:می خواهم سر بازیکنانم در رختکن بالا باشد/ طوری حرف می زنند که انگار ما در گروه نیستیم

سرمربی تیم ملی در جمع خبرنگاران از تیم ملی سخن گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛کارلوس کروش سرمربی تیم ملی کنفرانس مطبوعاتی امشب خود به وقت محلی را با چنین جملاتی آغاز کرد: «خوش آمد می گویم به خبرنگاران. حالا با شما یک تیم کامل برای جام جهانی شدیم. امیدوارم اوقات خوبی در برزیل داشته باشید و بتوانید خیلی خوب اخبار تیم ملی را پوشش بدهید.» پس از این حرف ها سوالات خبرنگاران آغاز شد...

در حال حاضر دقیقا آن پست هایی که رویشان به جمع بندی قطعی نرسیده اند، می توانید نام ببرید؟ حداقل چند پست بوده است؟

ما مشغول به کار بودیم. بازیکنان را تست کردیم. مشغول آماده سازی بازیکنان برای بازی نیجریه بودیم. در حال حاضر حقیقت این است که شک و شبهه زیادی نداریم. تمرینات را انجام دادیم. راجع به بازیکنان شکی نیست. می دانیم کدام بازیکنان شروع می کنند. همه چیز در یک روند و مسیر صحیح قرار دارد.

سوال ما این است که به هر بازیکن نفری یک توپ داده اید. در این باره حرف می زنید. ما این می دانیم کارلوس کروش با تیم ایران اهداف بزرگتری دارد؛ بیشتر از یک بازی آبرومندانه.

خیلی شفاف می گویم. به رسانه های اینجا هم قبلا گفته ام و باز هم تکرار می کنم. حضور ایران در جام جهانی یک حالت بخت آزمایی یا قرعه کشی نبود. ما حق مان بود و این استحقاق را داشتیم که به جام جهانی بیائیم. مطئمنا خوب به خاطر دارید بعد از بازی کره، وقتی همه مشغول جشن بودند من ساعت 11 صبح به سازمان لیگ رفتم و با یکسری مسئولان این سازمان و فدراسیون ملاقات کردم. از همان زمان شروع به برنامه ریزی کردیم. به همین منظور دلیلی که در ذهن داریم، همین مطلب است. اینجا آمده ایم که با بهترین تیم ها رقابت کنیم. اگر شما صحبت های کارشناس ها را یک بار دیگر چک کنید و صحبت هایی که در مجله ها هست، کسی درباره اش حرف نمی زند. طوری درباره گروه ما حرف می زنند که انگار سه تیم در گروه ما هستند. دقیقا این همان هدف ماست. اینجا هستیم که این احساس را بکنند ایران در جام جهانی حضور دارد و در حال رقابت در جام جهانی است. به همین منظور در تمام بازی ها سعی می کنیم هر آنچه در توان داریم برای غرور آفرینی و عملکرد خوب داشته باشیم و باعث خوشحالی و رضایت هواداران ایرانی شویم. طبق صحبت های مجلات و رسانه ها انگار نیجریه، بوسنی و آرژانتین فقط می جنگند. این هدف ماست دقیقا که آماده باشیم اگر اشتباهی مرتکب شدند، بتوانیم خودمان را نشان بدهیم.

شما در جام جهانی ماه مبارک رمضان را دارید. نظرتان چیست؟ راجع به این مطلب با بازیکنان صحبت کرده اید؟

بازیکنان ایرانی و اکثر بازیکنان مسلمان این تجربه را بیسار داشته اند و به تعهدات دینی آشنایی دارند. ما در گذشته هم با چنین موضوعی روبرو بودیم. مطمئنا بازیکنان شناخت خوبی دارند و تعادل لازم هم برقرار خواهد شد. قطعا ما هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

به نظر می رسد که بچه ها و خود تیم و کروش خیلی مصمم هستند. به نظر می رسد از هفته قبل از بازی با کره هم مصمم تر هستید. روی پیراهن تان عکس مربی نیجریه هم هست. انگار می توانید امیدوار باشید اتفاق بزرگی بیفتد.

مهمترین مسئله این است که حضور داریم تا مقابل بهترین ها و بزرگترین تیم های دنیا بازی کنیم. وقتی ما این حق را به دست آوردیم، استحقاقش را داشتیم، باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و از حضور در این جام لذت ببریم. مسلما بازی با نیجریه بازی  ای خواهد بود که در فضای جام جهانی برگزار می شود. این بازی مثل تمام مسابقات دیگر برای ما 90 دقیقه در دفاع، حمله و توپ ها را به دست آوردن. سعی می کنیم در نبردها برنده باشیم. یک مطلب درباره اش شک نداریم. مطمئنا نه تنها باید 100 درصد توان که هزار درصد توان خود را بگذاریم. این بازیکنان به خوبی می دانند. چند بار در زندگی این فرصت را دارند که در جام جهانی حضور داشته باشند.

ما گل دوم بازی ترینیداد را از دوربین دستی دیدیم، گل فوق العاده ای بود. کمتر در تاریخ فوتبال مان دیدیم. آیا احتمال تکرار صحنه هایی مثل این وجود دارد؟ مخصوصا با توجه به سخت بودن و فشردگی بازی ها. به هر حال نگرانی هایی درباره بخش هجومی تیم ملی بود.

انشاالله!

اگر بخواهید تاریخ سازی کنید، از بازی نیجریه شروع می شود. می خواهید تاریخ ساز باشید؟

بار دیگر تکرار می کنم برای هواداران ایران واجب است که بدانند تیم نیجریه یکی از بهترین تیم های حال حاضر دنیاست. من فکر می کنم بازیکنان تیم ما با توجه به شرایطی که توانستیم صعود کنیم و با توجه به شرایطی که در سه سال گذشته داشتیم، تا همین حالا تاریخ سازی کرده اند. بسیار حائز اهمیت است بار دیگر یادآوری کنیم شرایط تمرینی و بازی های دوستانه و شرایط کمپ های مختلف برای ما در سه ماه گذشته بسیار دشوار بود. با توجه به تمامی مطالبی که ذکر کردم فکر کنم بازیکنان ما استحقاق این احترام را دارند. تا الان هم تاریخ سازی کرده اند. در فوتبال همیشه سوال درباره بازی بعدی است، نه بازی قبلی. کاری که ما یکشنبه پیش انجام دادیم دیگر مهم است، الان کار ما مقابل نیجریه در دوشنبه هفته آینده مهم است. الان زمان آن است که بتوانیم خوب کارهایمان را ارایه دهیم نه اینکه با توجیه و بهانه گیری جلو برویم. باید به زمین برویم و با عملکردمان باعث افتخار کشورمان بشویم. مسئله ای که خیلی مهم است این است که ما تنها نیامده ایم که در جام جهانی حاضر باشیم یا یک مشاهده و بررسی داشته باشیم. حضور ما اینجا به عنوان یکی از 32 تیم بهتر دنیاست که در جام جهانی حضور دارد. الان زمان این است هر آنچه در توان و وجودمان داریم، ارایه بدهیم. زمان آن است که تمام توان مان را در برزیل بگذاریم. تنها دغدغه من این است که وقتی بازیکنان به رختکن برمی گردند سرشان بالا باشد. این مسئله برای من مهم است

4141

 

 

کد N332252

وبگردی