آفتاب

آلمان حملات تروریستی گروه داعش در عراق را بشدت محکوم کرد

آلمان حملات تروریستی گروه داعش در عراق را بشدت محکوم کرد

برلین - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اقدامات انجام شده از سوی عناصر گروه تروریستی داعش در عراق و اشغال برخی از شهرهای عراق از جمله موصل و همچنین تصرف کنسولگری ترکیه در این شهر را بشدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مارتین شفر روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: ما در چند روز گذشته تحولات عراق را با دقت زیر نظر داشته ایم و آخرین خبرهای دریافتی مبنی بر تصرف یک شهر عراق توسط گروه خشونت طلب در این کشور مرحله جدیدی از تشدید اوضاع در منطقه است که موجب نگرانی دولت آلمان نیز هست .

شفر افزود: ما حملات تروریستی و اشغال شهرها و نقاطی از برخی استان های عراق توسط این گروه خشونت طلب را در شدید ترین حد ممکن محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از همه طرفین از جمله گروه های سیاسی در عراق خواست به جنگ قدرت در این کشور پایان داده و با تروریسم شکل گرفته در این کشور مقابله کنند.

شفر خاطرنشان کرد: گروه های مختلف در عراق منافع متفاوت دارند که این منافع نباید منجر به بروز شکاف در حاکمیت کشور شود و ضروری است با تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید بعد از انتخابات انجام شده، امنیت مردم عراق تضمین شود.

این مقام آلمانی تصریح کرد: دولت عراق موظف به تامین امنیت و صلح برای شهروندان این کشور است.

عناصر گروه تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ(داعش) پس از ناکامی چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، روز گذشته به شهر موصل در استان نینوا هجوم برده و موفق شدند استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند.

گروه تروریستی دولت شام و عراق ˈداعشˈ، امروز نیز ضمن حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و تصرف کامل آن، سرکنسول و دیپلمات های این کنسولگری را به گروگان گرفته است.

براساس گزارش رسانه ها، 40 مامور امنیتی ترکیه از این کنسولگری محافظت می کردند ولی گروه تروریستی داعش با 900 تن حمله کرده و کنسولگری را به تصرف خود درآورده است.

مقام های ترکیه در پی اشغال کنسولگری این کشور در شهر موصل عراق توسط گروه تروریستی ˈداعشˈ عصر امروز (چهارشنبه) در کاخ ریاست جمهوری ترکیه نشست فوق العاده برگزار کردند.

اروپام** 2051** 1701** 3404
کد N332192

وبگردی