آفتاب

بازدید سفیر آلمان از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز

بازدید سفیر آلمان از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز

"میکائیل فون اونگرن-اشترنبرگ" طی دیدار با "دکتر علی عسگری" از تحریریه خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل فون اونگرن-اشترنبرگ" سفیر آلمان در ایران صبح امروز با "دکتر علی عسگری" مدیرعامل خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز دیدار کرد. در این دیدار دو طرف با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و آلمان بر لزوم تداوم و بهبود مناسبات دو کشور تاکید کردند.

دکترعسگری با بیان این که ملت های ایران و آلمان از دیرباز دیدگاه مثبتی نسبت به یکدیگر داشته اند، گسترش همکاری های رسانه ای را از عوامل تعمیق روابط دوستانه دانست. به گفته وی رسانه ها می توانند نقش مهمی در به تصویر کشیدن واقعیات موجود در کشورها و اصلاح تصورات نادرست ناشی از تبلیغات رسانه ای منفی ایفا کنند.

میکائیل فون اونگرن-اشترنبرگ نیز ایران را کشوری مهم و دارای سرمایه بزرگ انسانی نامید و اظهار داشت ایران و آلمان خاطرات خوبی از همکاری های دو جانبه به ویژه در بخش اقتصادی و فناوری دارند و این دیدگاه مثبت همچنان در بین دو کشور وجود دارد. وی تاکید کرد بازار بزرگ ایران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

سفیر آلمان همچنین از فرهنگ و زبان به عنوان عامل مهمی برای آشنایی بیشتر ملت ها نام برد. وی از تمایل ایرانی ها برای یادگیری زبان آلمانی و انجام تحصیلات عالی در آلمان خبر داد و تمایل جوانان ایرانی برای فراگیری علم و فناوری را ستود.

میکائل فون اونگرن-اشترنبرگ متولد 1955 بوده و از سال 1982 به عنوان دیپلمات کار خود را در وزارت خارجه آلمان آغاز کرده است. وی پیش از این سابقه فعالیت در سفارت آلمان در مراکش، ریاست اداره گسترش اتحادیه اروپا در وزارت خارجه آلمان، قائم مقام نماینده دائم آلمان در سازمان ملل در نیویورک و ریاست بخش سازمان ملل و مسائل جهانی وزارت خارجه آلمان را داشته است.

کد N332026

وبگردی