آفتاب

واکنش آنکارا به ربوده شدن سرکنسول ترکیه در موصل/ دیدار اردوغان با مقامات اطلاعاتی کشور

واکنش آنکارا به ربوده شدن سرکنسول ترکیه در موصل/ دیدار اردوغان با مقامات اطلاعاتی کشور

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد موضوع ربوده شدن سرکنسول این کشور توسط تروریست های داعش در شهر موصل در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبر ترکیه، پس از آن که رسانه ها از تسلط گروه تروریستی داعش بر سرکنسولگری ترکیه در موصل و ربوده شدن سرکنسول این کشور خبر دادند، آنکارا به این موضوع واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه در نخستین واکنش خود بدون تایید این خبر اعلام کرد در حال بررسی صحت این خبر است. طبق گزارش ها تروریست های داعش امروز با حمله به سرکنسولگری ترکیه در موصل، آن را به اشغال خود درآورده اند. همچنین گفته می شود "اوزتورک ییلماز" سرکنسول ترکیه و کارمندان این مرکز به اسارت تروریست ها در آمده اند.

روزنامه حریت ترکیه نیز با انتشار این مطلب از دیدار "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با "بشیر آتالای" معاون خود و "هاکان فیدان" رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) خبر داد. بر این اساس منابع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز خبر به گروگان گرفته شدن سرکنسول و کارمندان سرکنسولگری ترکیه را تایید کرده اند.

به گفته این منابع مقامات اطلاعاتی ترکیه برای نجات این افراد وارد تماس با تروریست ها شده اند. در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد شمار کارمندان شاغل در سرکنسولگری ترکیه در موصل 25 نفر بوده اند. بر این اساس تروریست ها ادعا کرده اند این افراد را به مکان امنی منتقل کرده اند.

کد N331918

وبگردی