آفتاب

پیام نخست‌وزیر ژاپن به روحانی، تسلیم ظریف شد

پیام نخست‌وزیر ژاپن به روحانی، تسلیم ظریف شد

مهر نوشت:

معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن در دیدار با وزیر امور خارجه پیام نخست وزیر این کشور خطاب به روحانی را تسلیم وی کرد.

نوبو کیشی معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۱ خردادماه ۱۳۹۳ به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف ضمن استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری آقای آبه در جهت بسط و گسترش مناسبات فیمابین در زمینه‌های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای ۱+۵ ارائه و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای کشورمان از سوی طرف مقابل تأکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام کرد.

طرف ژاپنی در این دیدار، پیام کتبی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خطاب به روحانی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اراده دولت ژاپن بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

در این دیدار طرف ژاپنی، تمایل دولت ژاپن برای گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را ابراز نمود. وی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت جناب آقای روحانی در جهت ایجاد فضای اعتماد بین‌المللی و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی کشورمان، خواستار تداوم این روند از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.

 

23503

کد N331916

وبگردی