آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

نمایش شکوه گنجینه‌های برزیل در مراسم افتتاحیه/ بازی 600 ورزشکار با توپی نورانی

نمایش شکوه گنجینه‌های برزیل در مراسم افتتاحیه/ بازی 600 ورزشکار با توپی نورانی

مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 برزیل با اجرای برنامه‌های مختلفی نظیر اجرای ترانه رقابتها و بازی بیش از 600 ژیمناست و آکروباتیست با توپی نورانی 12 ژوئن (22 خردادماه) پیش از آغاز دیدار دو تیم برزیل و کرواسی، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، مسئولان برگزاری مراسم افتتاحیه جام بیستم در حالی خود را برای انجام این مراسم در شهر سائوپائولو آماده می‌کند که امیدوارند اتفاقات ناگوار 20 سال قبل و در جام 1994 آمریکا دوباره تکرار نشود. اتفاقی که با سقوط وینفری از جایگاه و آسیب دیدنش همراه شد.

طبق برنامه اعلام شده، درهای ورزشگاه جدید شهر سائوپائولو با 68 هزار صندلی از ساعت 7:15 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی باز می‌شوند و پیش‌بینی این است طی 25 دقیقه ظرفیت ورزشگاه با حضور تماشاگران پر شود. بیش از 600 ژیمناست، آکروباتیست و افرادی که با پاهای چوبی بلند راه می‌روند، طی برنامه‌ای با توپی نورانی ال‌ای‌دی (پخش کننده نور از جنس دیود) بازی می‌کنند.

قرار است اجرای ترانه "ما بهترین هستیم" توسط 2 هنرمند از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 برزیل است. مراسم بدون تاخیر برگزار می‌شود و در آن هیچ خبری از آتش‌بازی در این مراسم نیست. اما قرار است «"کاپوایرا" هنر رزم برزیلی‌ها که شامل حرکت و نشانه‌ها و المان‌های این کشور است را در مراسم افتتاحیه اجرا کند.

این مراسم افتتاحیه پیش‌درآمدی برای بازی دو تیم ملی فوتبال برزیل و کرواسی است که به عنوان مسابقه افتتاحیه جام جهانی 2014 برگزار می‌شود. یکی از نگرانی‌های موجود این است ورزشگاه تازه تاسیس به سرعت برای مراسم و بازی افتتاحیه جام جهانی 2014 برزیل مهیا نشده باشد اما برنامه‌ریزان و مدیران این مراسم بر این باور هستند این مراسم افتتاحیه هم شان مراسم افتتاحیه دوره‌های گذشته بوده و به لحاظ کیفی از آن‌ها پایین‌تر نخواهد بود.

دافنه کورنز کارگردان هنری مراسم افتتاحیه جام جهانی 2014 که اهل بلژیک است، درباره این مراسم گفته است:" افتتاحیه نشان‌دهنده شکوه گنجینه‌های کشور برزیل یعنی طبیعت، مردم و فوتبال است. کار کردن با کسانی که برای مراسم افتتاحیه حضور دارند، بسیار شگفت‌انگیز است.

وی اضافه کرد:" مردم اینجا احساس خاصی دارند و بسیار هیجان زده هستند. وقتی با آن‌ها کار می‌کنیم احساس خستگی نمی‌کنند، گرمای هوا آزارشان نمی‌دهند و از اینکه هر روز کاری تکراری را انجام می‌دهند ناراحت نیستند. همگی هر روز با لبخندی به لب کار را برای آماده شدن مراسم افتتاحیه انجام می‌دهند که این حس و حال شگفت‌انگیز است."

 

کد N331909

وبگردی