آفتاب
اسماعیلی:

حرمت و شأن اشخاص و افراد باید رعایت شود

حرمت و شأن اشخاص و افراد باید رعایت شود

رییس دادگستری استان تهران گفت: حرمت و شأن اشخاص و افراد باید رعایت شود و از هرگونه بداخلاقی پرهیز شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیلی بیان کرد: برترین و بلندمرتبه‌ترین مردم در نزد خداوند متعال کسی است که در برابر اوامر خداوند تسلیم‌تر و در اجرای وظایف بندگی عمل‌گراتر بوده و علاوه بر آن بیش از سایرین از سیره و سنت نبی مکرم اسلام (ص) پیروی نموده و در جهت احیای کتاب خداوند تلاش کند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه اسلامی و مکتبی نسبت به جایگاه قضات خاطرنشان کرد: ما در حکومت اسلامی بر این باوریم که جامعه قضات، جزء طبقه ممتاز و صاحب منصبانی هستند که به واسطه تصدی امر قضا وظایفی بر عهده آنان محول شده و دارای جایگاه ویژه و مسئولیت خطیری هستند.

اسماعیلی افزود: ما وظیفه داریم در این نظام مقدس اسلامی این جایگاه مقدس را آنگونه محفاظت کرده و به وظایف و اختیارات قانونی و شرعی که برای آن تعیین شده عمل نماییم که دیگران با این دیدگاه به ما نگاه کنند که این شخص جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند و پیامبر اسلام (ص) دارد. ضمن اینکه نباید در انجام این وظیفه، غرور بر ما مستولی گردد و خود را مجزا و تافته جدا بافته بدانیم.

رییس کل دادگستری استان تهران اولین و مهم‌ترین اولویت کاری را رعایت نظام و انضباط اداری دانست و متذکر شد: دین مبین اسلام بیش از دیگر مکاتب اجتماعی و نظام‌های حقوقی به نظم و انضباط تاکید دارد و این امر جزء بدیهیات و مسلمات است و در آن جای هیچ‌گونه تردیدی نیست و دین اسلام قبل از آنکه برای تحقق نظام و انضباط اداری و اجتماعی به سراغ ضمانت مدنی و کیفری برود با تکیه بر عقاید دینی و ارزش‌های اخلاقی، اجرای آن را از عموم مسلمانان مطالبه نموده است، در همین راستا باید گفت باورهایی از قبیل معاد، لزوم اجرای عدالت، وفای به عقود، عهد و قراردادها و عمل به وظیفه و رعایت حقوق دیگران، رعایت نظام و انضباط اداری و اجتماعی را اقتضاء می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید حرمت و شأن اشخاص و افراد رعایت شود و از هرگونه بداخلاقی پرهیز شود، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت دادگستری استان تهران از لحاظ رعایت نظم و انضباط باید نمونه و کامل باشد و اکنون نیز همکاران زیادی را داریم که با اخلاص و تقوی، نظم و انضباط را رعایت می‌کنند، بلکه در زمره ایثارگران واقعی هستند و باید از این دوستان بخواهیم که هم در عمل و هم با زبان، مشوق دیگران باشند و مدیران محترم نیز در مقام تشویق از روش‌های اخلاقی بهره‌برداری نمایند.

رییس کل دادگستری استان تهران در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: اینجانب از کلیه مدیران و همکاران تقاضا دارم در کنار تمام تلاش‌های ارزشمندی که صورت می‌پذیرد، از نظارت اداری غافل نشوند و از فناوری‌های نوین نظیر «سمپ» استفاده کنند و این مهم توصیه موکد بنده می‌باشد و لازم است که کلیه مدیران در این سیستم‌ها و فناوری‌های جدید ورود پیدا نموده و از نزدیک فرآیندهای دادرسی را زیرنظر داشته و از آنان بهره‌گیری نموده و اهتمام جدی به استفاده از آن داشته باشند. شایسته است مدیران در مقام برنامه‌ریزی کلان نگر بوده و در مقام اجرا متوسط نگر و در مقام نظارت جزیی‌نگر باشند.

در ادامه این نشست که مراسم تودیع و معارفه قائم مقام ریاست کل دادگستری استان تهران را به همراه داشت، طی آن آقای درخشان‌نیا، قائم مقام وقت گزارشی از عملکرد حوزه کاری خویش عنوان کرد و به دنبال آن غلامعلی محمدی با دریافت ابلاغ صادره از سوی ریاست قوه قضاییه به عنوان قائم مقام جدید رییس کل دادگستری استان تهران معرفی و رسما آغاز بکار کرد.

انتهای پیام

کد N331635

وبگردی