آفتاب

مشاور مذهبی اوباما: حامل پیام خصوصی روحانی برای اوباما هستم

مشاور مذهبی اوباما: حامل پیام خصوصی روحانی برای اوباما هستم

مشاور مذهبی رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد که حامل پیام خصوصی حسن روحانی برای اوباما است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از بی‌.بی.سی فارسی، در روزهای گذشته هیاتی از چهره‌های مذهبی آمریکا به ایران سفر کرد که در راس آن، جوئل هانتر، مشاور مذهبی باراک اوباما، حضور داشت. هانتر مدعی است که در بازگشت از تهران، پیامی از حسن روحانی، رییس جمهور ایران برای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا آورده است.

جوئل هانتر از افراد نزدیک به او به شمار می‌رود که در روزهای گذشته در راس هیاتی از چهره‌های مذهبی آمریکا به منظور شرکت در نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی» به تهران سفر کرده بود.

این نشست در پی پیشنهاد قبلی حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آن را برگزار کرد.

هانتر کشیش بانفوذ آمریکایی در گفت‌وگو با رادیو بی بی سی فارسی مدعی شد که در بازگشت از تهران، پیامی خصوصی از حسن روحانی برای باراک اوباما آورده است.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره سفر هیاتی مذهبی از علمای دینی آمریکا به ایران گفت: این سفر در چارچوب تعاملات غیردولتی میان گروه‌های غیرسیاسی، مذهبی و فرهنگی انجام شده و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است. این هیات دیدارهایی با مسوولان مربوطه و اندیشمندان و مراجع انجام داده‌اند و ملاقات سیاسی نداشته‌اند. هدف از انجام این سفرها آشنایی جامعه اندیشمندان در حوزه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی با جامعه ایران و دیدگاه‌های ایران بوده است.

انتهای پیام

کد N331293

وبگردی