آفتاب

یک گروه حقوق بشری: ارتش میانمار غیر نظامیان را شکنجه می‌کند

یک گروه حقوق بشری: ارتش میانمار غیر نظامیان را شکنجه می‌کند

یکی از گروه‌های حقوق بشر در سومین سالروز از سرگیری درگیری‌ها میان نیروهای دولت میانمار و شورشیان اقلیت قومی در استان کاچین گفت، نیروهای امنیتی این کشور مرتبا غیرنظامیان را شکنجه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه حقوق بشری "استقامت" مستقر در بانکوک گفت، با 78 تن از قربانیان و شاهدان شکنجه‌هایی که توسط ارتش، پلیس و آژانس اطلاعات نظامی میانمار صورت گرفته، مصابه کرده است.

قربانیان بدرفتاریی از جمله ضربات چاقو، ضرب و شتم و انداختن سیم به دور گردنشان را گزارش دادند.

متیو اسمیت، مدیر اجرایی این گروه حقوق بشر در مصاحبه‌ای گفت: شکنجه و بدرفتاری‌هایی که در حال حاضر در استان کاچین رخ می‌دهد برابر با جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت است و اقدامات بسیار اندکی برای توقف آن صورت می‌گیرد.

دولت میانمار کمی پس از مستقل شدن از انگلیس در سال 1948 میلادی، در حال مبارزه با چریک‌های قومی است که به دنبال خود مختاری هستند.

شورشیان و غیرنظامیان میانمار سال‌ها تحت حکومت نظامی در مناطق اقلیت قومی، ارتش را به انجام بدرفتاری به عنوان بخشی از استراتژی برای محروم کردن چریک‌ها از حمایت غیرنظامیان متهم کرده‌اند.

دولت و ارتش بارها چنین اتهاماتی را رد کرده‌اند.

گروه حقوق بشر استقامت در گزارشش افزود: این شکنجه‌ها که اغلب توسط نیروهای دولتی انجام می‌شود با هدف گرفتن اطلاعات از غیرنظامیان استان کاچین درباره جنبش و تقویت مبارزان "ارتش استقلال کاچین" صورت می‌گیرد.

سازمان ملل می‌گوید، بیش از 100 هزار تن از مردم از زمان آغاز این درگیری‌ها بی خانمان شده‌اند.

اکثر مردم استان کاچین مسیحی هستند در حالی که اکثر جمعیت 60 میلیون نفری میانمار بودایی می‌باشند.

انتهای پیام

کد N331266

وبگردی