آفتاب

اعزام نیروهای پیشمرگ کُرد به خانقین

اعزام نیروهای پیشمرگ کُرد به خانقین

تسنیم نوشت:

نیروهای ویژه ای از پیشمرگ‌های کُرد به خانقین در استان دیاله عراق اعزام شده‌اند تا در مواضع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.
یک مقام امنیتی در منطقه خانقین واقع در استان دیاله که خواستار عدم افشای نامش شد، امروز از اعزام نیروهای بیشتر به این منطقه از اقلیم کردستان عراق خبر داد. این نیروها قرار است به زودی در بیشتر بخش‌های درگیری در داخل استان منتشر شوند. این منبع درگیری‌های حمرین را مهم‌ترین درگیری‌ها و منبع اصلی تهدید استان دیاله برشمرد.

این منبع در گفتگو با السومریه تاکید کرد که نیروهای بیشتر از پیشمرگ‌های کرد به اطراف خانقین (واقع در 105 کیلومتری شمال شرق بعقوبه ) رسیده‌اند. یگان‌های متخصص در زمینه مبارزه با تروریسم نیز در میان این نیروها حضور دارند.

بر اساس این گزارش این نیروها در حال آماده باش کامل قرار دارند و آمادگی فوری در ورود به هر درگیری را دارند. وی تاکید کرد که در سایه تحولات امنیتی موجود در این استان هر جا که نیاز باشد اقدامات دفاعی برای مقابله با حالت‌های فوق العاده صورت گرفته و این نیروها وارد عمل خواهند شد.

وی تصریح کرد که برنامه‌های فوق العاده‌ای برای مقابله با هر اتفاق امنیتی در این مناطق تدارک دیده شده است.

دو روز پیش نیز نیروهای پیشمرگ وارد منطقه جلولا در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه شده بودند و با گشت زنی مشترک با نیروهای ارتش و پلیس نقش عمده‌ای در ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه داشتند.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش روز گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل شهر موصل در این استان را در دست گرفت و سپس به‌سمت استان صلاح‌الدین در عراق سرازیر شده و بخش‌هایی از آن را به اشغال خود درآورد. دیروز نوری المالکی نخست وزیر عراق در تمام عراق حالت فوق العاده اعلام کرد.

52261

کد N331251

وبگردی