آفتاب

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب در آستانه یک سالگی دولت

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب در آستانه یک سالگی دولت

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، در آستانه‌ فرارسیدن 24 خرداد، سالگرد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بار سنگین انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ به گُرده مردمی بود که راه برون‌رفت از وضعیت نابسامان کشور را به‌درستی، در استفاده از صندوق رأی، بازشناختند و دست به دگردیسی شجاعانه‌ای در هویت اجتماعی - سیاسی خویش زدند. آنان این‌بار صندوق رأی را، لطف ساختارِ سیاسی به توده مردم نپنداشتند و هویت انتخابات را، از مفهوم سنتی خود، به مفهوم «مشارکت سیاسی» تغییر دادند؛ چراکه تجربه گذشته نشان داده بود راه اصلاح گام‌به‌گام، از مطالبه‌گری توأم با مشارکت سیاسی می‌گذرد، نه صرفاً مطالبه‌گری واکنش‌محور.

گام اول مطالبه‌گری توأم با مشارکت سیاسی در فضایی که بخشی از جامعه را ناامیدی فرا گرفته بود، گام پُرشکیبی به نظر می‌رسید اما، جامعه حاضر شد بار دیگر مطالبات خود را در چارچوب انتخابات مطرح کند و پشت تفکری بایستد که دم از اعتدال و پرهیز از تندروی می‌زد.

کاهش و رفع تحریم‌ها، مهار تورم، بهبود اوضاعِ اقتصادی، رفع تبعیض‌های جنسیتی و قومیتی، رفعِ بی‌اعتنایی به اقلیت‌های مذهبی، تحققِ آزادی بیان، رفعِ فشار بر دگراندیشان و کنش‌گران سیاسی - مدنی، باز شدن فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها و توجه ویژه به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بخشی از مطالبات مردمی بود که به پای صندوق‌های رأی رفتند و فضایی را تغییر دادند که انعطاف‌ناپذیر می‌نمود.

امروز اما، وعده‌های روحانی را که اکنون اختیار قوه مجریه را با رأی مردم کسب کرده و رئیس‌جمهور یک جریان نیست، «رئیس‌جمهور همه مردم» ایران است، فراموش نکرده‌ایم. رفع تحریم‌ها و جلوگیری از شکل‌گیری تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران، رساندن تورم به زیر ۲۵درصد، رفع حصرها و محدودیت‌های کنش‌گران سیاسی و فعالان اجتماعی، استقبال دولت از نقد، فراجناحی‌بودن دولت و تحقق اعتدال، حذف کنترل پیش از چاپ کتاب، فضای باز سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها، بازگرداندن استادان کنار گذاشته‌شده به دانشگاه‌ها، بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، ارائه آمار شفاف و دقیق به مردم، بهبود روابط با دنیا، و بازگرداندن اعتبار گذرنامه ایرانی، تنها بخشی از وعده‌های انتخاباتی او هستند.

اکنون، در آستانه یک‌ساله شدن اعتدال‌طلبی مردم، ما دانشجویان خود را حامی دولت می‌دانیم و اعلام می‌کنیم که برای تحقق وعده‌های یادشده، در کنار دولت ایستاده‌ایم و می‌خواهیم پشتیبان فکری و عملی دولت باشیم و البته به‌منظور پرهیز از اشتباهات گذشته، با نقد سازنده و عدم پیروی چشم‌ و گوش بسته از همه سیاست‌های دولت، بر رأی اصلاح‌طلبانه‌ خود می‌مانیم.»

انتهای پیام

کد N331198

وبگردی